رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: آزادی زندانیان معسر در اولویت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 15 November 2015
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: آزادی زندانیان معسر در اولویت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان کرمانشاه است.

دکتر محمدرضا عدالتخواه در دیدار اعضای ستاد دیه کشور، توسعه عدالت و امنیت در جامعه، نشر فرهنگ اسلامی و تعالیم قرآنی در بین زندانیان با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان را تبیین و تصریح کرد: راهکار قانونی مطالبه مهریه سازمان ثبت اسناد و املاک است و زندانی شدن برخی بدهکاران مهریه مشکلی را حل نمی‌کند، مگر اینکه فرد تمکن مالی داشته باشد.

وی با بیان ضرورت رفع گرفتاری نیازمندان، آزادی زندانیان معسر و ناتوان از پرداخت بدهی را اولویتی مهم دانست.

عدالت‌خواه اظهارکرد: پیگیری سیاست کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خواست مسئولان ارشد قوه قضائیه است.

رئیس شورای قضایی استان کرمانشاه کاهش آمار زندانیان به ویژه محکومان جرایم غیر عمد را رویکردی موثر بر بهبود و ارتقاء فعالیت های زندانبانی به منظور فراهم سازی زمینه اصلاح و تربیت مجرمان و توسعه امنیت اجتماعی در جامعه خواند.

این مقام ارشد قضایی تعیین مجازات های جایگزین حبس را یکی از راهکارهای موثر بر کاهش ورود مجرمین کم خطر به زندان خواند و اظهارکرد: با اعمال این نوع مجازات شش هزار ساعت خدمات عام المنفعه در بخش حفظ منابع طبیعی و ایجاد فضای سبز در استان ارائه شده است.

عدالتخواه همچنین بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با اشرار تاکید کرد.

مدیرکل زندان های کرمانشاه نیز در ابتدای دیدار اعضای ستاد دیه کشور با رئیس کل دادگستری استان گزارشی از اقدام های انجام شده در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان را تشریح و به اجرای طرح های قرآنی پیشنهادی از سوی رئیس کل دادگستری استان به نام حبل المتین و نورالمبین ویژه حفظ قرآن کریم و درک مفاهیم این کتاب آسمانی در بین زندانیان و کارکنان اشاره کرد.

اژدر اسدبگی در ادامه آمار زندانیان استان را در سایه تعامل بسیار مطلوب با مقامات قضایی روبه کاهش بیان کرد و خواستار تداوم همکاری در این زمینه شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار