مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران گفت: اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه ایران در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 03 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، مجتبی بلباسی عصر امروز در نشست بررسی خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان این کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اشاره به اینکه مردم ما با دولت مستکبر آمریکا خیلی کار دارند، اظهار کرد: دولت آمریکا حامی منافقانی است که جنایت‌های زیادی را ‌علیه مردم ایران رقم زد.

وی با اشاره به دست داشتن حکومت آمریکا در ترور دانشمندان و فرهیختگان ایرانی، تصریح کرد: مسئولان آمریکایی زمینه ترور بسیاری از نخبگان کشور را فراهم کردند، آمریکا حامی تروریست و حامی گروهک داعش هست.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران به حضور اشغال‌گرایانه آمریکا در منطقه خاورمیانه نیز اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین چالش کشورهای اسلامی در حال حاضر حضور آمریکا در منطقه است.

وی با اعلام اینکه آمریکا از سلطنت‌طلبان و ساواکی‌ها و همچنین از گروه‌های برانداز نظام حمایت می‌کند، یادآور شد: اگر این کشور نسبت به ایران حُسن نیت داشت افراد معاند نظام را تحویل ما می‌داد.

بلباسی دیگر برنامه‌های آمریکا برای به چالش کشاندن ایران را حمایت از گروه‌های تروریستی پژاک و ریگی اعلام کرد و بیان داشت: هزینه بسیاری از شبکه‌های ضد ایرانی توسط آمریکا تامین می‌شود و حتی در اطراف کشور ما مشغول جاسوسی هستند و سعی در نفوذ به داخل کشور را دارند.

این مسئول با اعلام اینکه آمریکا بسیاری از اموال کشور ما را بلوکه کرد، یادآور شد: متعجب هستم که با وجود این همه جنایت کدام تدبیر اجازه می‌دهد که ما با آمریکا مذاکره کنیم، آمریکا در حال حاضر در سازمان ملل به دنبال منزوی کردن ایران است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه مازندران یادآور شد: مسئولان آمریکایی بودجه براندازی علیه ایران را به تصویب رساندند و اینها بخشی از جنایت‌های آمریکا بر ضد مردم ایران است.

وی بیان کرد: سیاست‌‌های خصمانه دولت‌مردان این کشور برعلیه رنگین‌پوستان و مسلمانان نیز در حال افزایش است و نارضایتی اجتماعی در این کشور وجود دارد و ما باید عزم خودمان را برای مبارزه با استکبارستیزی آمریکا جزم کنیم و بر شعار مرگ بر آمریکا استوار بمانیم.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد ساری نیز اظهار کرد: تبعیض نژادی پدیده‌ای است که در طول تاریخ مشکلاتی را برای بشر به‌ویژه رنگین‌پوستان ایجاد کرد و با وجود پیشرفت علم در حال حاضر و در قرن 21 نیز هنوز با این پدیده مواجه هستیم و روح انسان‌های آزاد از این پدیده در رنج است.

مجتبی اسفندیاری خاطرنشان کرد: دولت آمریکا که خود را پرچم‌دار دموکراسی در جهان می‌داند و اوج تبعیض نژادی در رفتارش دیده می‌شود و این پدیده در این کشور نهادینه شد.

وی تصریح کرد: با وجود حضور اوباما که خود رنگین‌پوست است انتظار این بود که سیاست تبعیض نژادی کم‌رنگ شود ولی در این مدت سیاست تبعیض نژادی قوت بیشتری گرفت به طوری‌که در هر 36 ساعت یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا به قتل می‌رسد.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد ساری ادامه داد: سیاست تبعیض نژادی آمریکا حتی در توزیع ثروت نیز به خوبی قابل لمس است به طوری‌که سرمایه افراد سفید‌پوست 20 برابر ثروتمندان و سیاه‌پوستان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تنها راه نجات بشر زنده ساختن مفاهیم اسلام است، گفت: دنیا عاری از خشونت زمانی شکل می‌گیرد که خداباوری در اذهان زنده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار