نخستین سوگواره استانی عکس مازندران در قاب عزا، به‌مناسبت ایام محرم و صفر، فراخوان شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 22 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، نخستین مسابقه عکس مازندران در قاب عزا با هدف نزدیک شدن هنرمندان عکاس به بدنه تشکل‌های مذهبی اعم از هیئت‌ها و تکایا، ماندگار ساختن آداب و رسوم تاریخی در عزاداری امام حسین (ع)، ایجاد شناخت مناسب از پیشینه مذهبی مردم، افزایش نقش هنر و هنرمندان در فرهنگ‌ عاشورا و ایجاد ارتباط بین هنرمندان و دست‌اندرکاران هیئت‌ها و تکایا و بهره‌گیری از نگاه هنرمندان عکاس در شناخت ظرفیت‌های مذهبی مازندران برگزار می‌شود.
وی در قاب عزا، در این زمینه به فارس، گفت: این سوگواره با محوریت نگاه دغدغه‌مند به آداب و رسوم سنتی عزاداری در شهرها و روستاهای مازندران و آداب و رسوم فراموش‌شده یا کمتر دیده‌شده در عزاداری‌های محرم و صفر و اربعین حسینی (ع) در استان، تدارک دیده شده است و در دو بخش تک‌عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود.
محسن قائمی‎امیری با بیان اینکه شرکت در این سوگواره برای همه علاقه‌مندان آزاد است، افزود: هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه پنج تک‌عکس و یک مجموعه حداکثر 12 عکسی، در این سوگواره شرکت کند.
وی ادامه داد: شایسته است هنرمندان از ارائه آثار راه‌یافته به دیگر سوگواره‌ها و مسابقات داخلی به این سوگواره خودداری کنند.
دبیر نخستین مسابقه سوگواره استانی عکس مازندران در قاب عزا از پذیرش عکس‌های سیاه، سفید و رنگی در این سوگواره گفت و افزود: ویرایش عکس‌ها‌ نباید به‌گونه‌ای باشد که عکس از تعریف مستند خارج شود.
قائمی‌امیری بیان کرد: برای ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و ارسال تصویر آثار، از طریق نشانی www.yahosein-babol.ir و دانلود فرم ثبت‌نام و ارسال به پست الکترونیکی daralhosein@gmail.com.com امکان‌پذیر است.
این فعال هنری اضافه کرد: حجم فایل ارسالی حداقل دو و حداکثر چهار مگابایت با پسوند JPEG و مود RGB باشد، همچنین ارسال اثر به سوگواره به منزله اعلام مالکیت معنوی اثر و همچنین پذیرش شرایط و مقررات سوگواره است.
وی ادامه داد: نوشتن توضیحات برای هر عکس به‌ویژه مجموعه عکس‌ها الزامی است و در صورت رعایت نکردن قوانین و شرایط شرکت، اثر در هر مرحله‌ای از سوگواره حذف و امتیازات آن سلب می‌شود و عواقب حقوقی آن به‌عهده شرکت‌کننده است.
دبیر نخستین مسابقه سوگواره استانی عکس مازندران در قاب عزا با بیان اینکه اطلاعات فرم ثبت‌نام و عناوین آثار در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی برعهده شرکت‌کننده است.
قائمی‌امیری از اهدای تندیس سوگواره و گواهی شرکت به تمامی صاحبان آثار راه‌یافته در نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: استفاده از آثار نمایشگاه برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی، تبلیغاتی، بانک اطلاعات و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب‌اثر برای برگزارکننده سوگواره مجاز است.
این مدیر هنری درباره جوایز مسابقه مذکور، اظهار کرد: نفر اول هر بخش کمک هزینه سفر هوایی به کربلای معلی را دریافت می‌کند، نفر دوم کمک‎هزینه سفر هوایی به مشهد مقدس به همراه 2 میلیون ریال هدیه نقدی و نفر سوم نیز کمک‌هزینه سفر هوایی به مشهد مقدس را دریافت می‌کند.
وی درباره زمان ارسال آثار، گفت: اول محرم‎الحرام 1437 مصادف با 23 مهر ماه تا 21 آذر ماه 94 مصادف با پایان ماه صفر 1437 زمان ارسال این آثار است و موارد ارسالی به سوگواره در 26 آذر ماه سال‌ جاری داوری می‌شوند.
قائمی‌امیری با بیان اینکه نتایج این سوگواره در 30 آذر ماه اعلام می‌شود، افزود: نمایشگاه مربوطه نیز در هفته وحدت، سوم تا هشتم دی‌ماه 94 مصادف با روز ولادت رسول اکرم (ص) است.
دبیر نخستین مسابقه سوگواره استانی عکس مازندران در قاب عزا گفت: در صورت انتشار کتاب از آثار راه‌یافته به نمایشگاه، یک نسخه از آن به صاحبان این آثار اهدا می‌شود.
وی اظهار کرد: هیئت دارالحسین (ع) بابل، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بابل، اداره تبلیغات اسلامی استان مازندران، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بابل، برگزارکنندگان این سوگواره هستند.
قائمی‌امیری در پایان گفت: فرج‌الله رمضانی مدیر اجرایی و هنری، سیده حوریه طاهری روابط عمومی و امور اداری، جعفر رمضانیان به‌عنوان ناظر کیفی و یاسر نتایج نیز در دبیرخانه این سوگواره فعالیت دارند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار