منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی کردن و مشارکت مردم بنای پیشرفت و توسعه هر کشوری بوده که مشارکت مردمی نخست از فرهنگ‌سازی آغاز و سپس تلاش و کوشش مردم در بحث اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان مخصوصا دانشگاهیان در بحث اقتصاد دانش بنیان و علمی است.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ 23 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا عزیزی در خصوص شرایط تحقق شعار سال، اظهار کرد: در دنیا بحث دولت‌ها، بحث تصدی‌گری نیست، یعنی دولت‌ها مالک منافع یا منابع کشور نبوده بلکه ناظر هستند، در حقیقت اقتصاد در دنیا زمانی پیشرفت کرده که به مردم واگذار شده است و دولت‌ها نقش نظارتی داشتند، لذا زمانی‌که مقام معظم رهبری تاکید دارند که اقتصاد مردمی شود منظور این است که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی تا جایی که امکان دارد البته به جز برخی از منابع حاکمیتی بقیه امور اقتصادی باید مردمی شود و به دست مردم بیفتد تا منجر به شکوفایی اقتصاد شود.

وی افزود: گرچه این کار را بسیاری از کشور‌ها چند صد سال پیش و برخی کشور‌ها تقریبا حدود ۴۰ سال پیش شروع کردند، یعنی تجربه جهانی نشان می‌دهد که اگر اقتصاد مردمی شود و دولت نظاره‌گر و اقتصاد را کنترل کند منجر به شکوفایی اقتصاد می‌شود.

منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث رانت یکی از ایرادات موجود در کشور است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا نقش نظارتی بدون رانت حاکم باشد، در کشور ما یکی از ایرادات در بحث اصل ۴۴ قانون اساسی این است که واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی انجام می‌شود، اما پشت پرده مسئولی با چند نفر شریک است و این امر موجب می‌شود بهره‌وری که از شعار‌های مقام معظم رهبری است اتفاق نیفتد و منجر شود که هر سال از نظر اقتصادی به جای رشد مثبت با رکود همراه با تورم مواجه باشیم.

عزیزی بیان کرد: در حقیقت توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هر کشور باید از کف جامعه آغاز و به سطوح بالای جامعه برسد، یکی از ایراداتی که در بحث برنامه‌های توسعه‌ای کشور وجود دارد این است که حتی مدیران ما توجیه نیستند و مطالعه نمی‌کنند، لذا اگر بتوانیم بحث اقتصاد را مردمی کنیم و همه امور را به دست مردم بسپاریم قطعا افراد زمانی‌که نگاه خصوصی به مساله داشته باشند دقت بیشتر صورت می‌گیرد و دولت با نظارت بر بحث مسائل کلان کشور همچون اقتصاد می‌تواند با نظارت درست جهش اقتصادی را شاهد بود که این اتفاقات دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به مردمی کردن اقتصاد در شعار امسال، گفت: مثلا سرانه مصرف انرژی در کشور دو برابر و بیش از میانگین جهانی است که اگر از همه منابع انرژی به درستی و بهینه استفاده شود همین صرفه‌جویی اقتصادی توسط مردم کشور به رشد اقتصاد کمک می‌کند، یعنی باید فرهنگ استفاده از انرژی را داشته باشم.

منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ‌سازی به استفاده بهینه مردم در توسعه و جهش اقتصادی کمک می‌کند، در حقیقت همان صرفه‌جویی که انجام می‌شود هزینه‌های آن در بخش آموزش، بحث بهداشت و ورزش صرف شود که در این صورت توسعه اتفاق می‌افتد.

عزیزی اضافه کرد: یکی از گام‌هایی که باید برداشته شود این است که سیاست خارجی اثرگذاری داشته باشیم، یعنی یک سیاست خارجی که دیپلماسی اقتصادی داشته باشد، حتی اگر با بسیاری از کشور‌ها یک دیپلماسی اقتصادی داشته باشیم این امر می‌تواند به جهش اقتصاد کشور کمک کند.

به گفته وی، مردمی کردن و مشارکت مردم بنای پیشرفت و توسعه هر کشوری بوده که مشارکت مردمی نخست از فرهنگ‌سازی آغاز و سپس تلاش و کوشش مردم در بحث اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان مخصوصا دانشگاهیان در بحث اقتصاد دانش بنیان و علمی است.

عزیزی بیان کرد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس در این دوره به جای قانون‌گذاری، قانون‌زدایی است یعنی قانون‌های مزاحم و دست و پا گیر تولید یا حذف و یا اصلاح شوند.

منتخب مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ و در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل مردم بحث معیشت و اقتصاد است، خاطرنشان کرد: اگر چند کار بزرگ انجام شود، نخست اصلاح قوانین و برداشتن قوانین مزاحم تولید و دوم اجرای چندین طرح بزرگ است، از طرفی ایران جزو کشور‌هایی است که ثروت‌های بسیاری دارد، یعنی باید بتوان یارانه پنهان بنزین را که سالانه ۲۰ میلیارد دلار بوده صرف تولید شود تا شاهد جهش اقتصادی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار