مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: تقارن نوروز و ماه رمضان ذخایر خونی را کاهش داده است و نیاز است که شهروندان برای کمک به بیماران جهت اهدای خون در مراکز اتتقال خون حضور یابند.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 16 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، پژمان صالحی‌فر با اشاره به وضعیت بانک خون استان قزوین در ایام پایانی سال اظهار کرد: سازمان انتقال خون هر سال در تمامی ایام ذخیره‌ای برای حوادث و اتفاقات پیش‌بینی نشده دارد و از طرفی خون و فراورده‌های آن به‌خصوص پلاکت تاریخ انقضای کوتاهی دارند پس عملاً امکان ذخیره‌سازی آن‌ها برای بلند مدت وجود ندارد و لازمه‌اش این است که اهدا کنندگان نرمال به مراکز رفت و آمد داشته باشند تا بتوانیم خون و فرآورده‌های آن را تهیه و به مراکز درمانی بفرستیم.

وی ادامه داد: ذخیره استاندارد خون در مراکز انتقال خون در کشور ما هفت تا هشت روز است، اما توصیه می‌شود در ایام و شرایط خاص به خصوص در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ذخایر خونی افزایش یابد، ضمن اینکه استان قزوین پل ارتباطی بسیاری از استان‌ها است و لازم است در ایام نوروز ذخایر خوبی به بالای ۱۰ روز برسد که اگر مواردی پیش آمد بتوانیم پاسخگو باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و در ایام نوروز میزان اهدای خود مقداری کاهش پیدا می‌کند و امسال با تقارن این ۲ بازه زمانی با هم مقداری بانک خون ما را کوچک‌تر کرده لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم که برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

صالحی مطرح کرد: در ایام پایان سال و با آغاز تعطیلات به این نکته در نظر داشته باشیم که بیماری و بیمارستان تعطیل نمی‌شود و نیاز به خون و به خصوص فرآورده‌های خونی ادامه دارد، بنابراین خوب است احسان اهدای خون را در دستور کار قرار داده و برای کمک به بیماران اهدای خون انجام بدهیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: زمان فعالیت سازمان انتقال خون در ایام تعطیلات تغییر پیدا می‌کند و همکاران ما همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در خدمت شهروندان هستند و در مرکز خون‌گیری در تاکستان نیز همه روزه صبح‌ها مرکز دایر است و در شب‌های قدر از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در مرکز تاکستان نیز همکاران ما مستقر هستند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار