کد خبر: ۱۱۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 21 October 2015
متاسفانه برخی ها، صرفا بدنبال بهانه گیری و ایجاد شانتاژ علیه مدیریت شهری هستند و از این رو هر اقدام و لو مثبتی را مورد هجمه قرار داده و زیر سوال می برند.

اخیراً معاون اداری مالی شهرداری اهواز در بخشنامه ای بر ضرورت نظام مند نمودن پرداخت اضافه کاری ها در مجموعه شهرداری اهواز تاکید کرده است. برخی افراد که هر رویداد و اقدامی را دستاویزی برای تخریب وجهه مدیریت شهرداری اهواز قرار می دهند نیز همزمان شروع به فضاسازی در خصوص این موضوع که یک مساله داخلی در مجموعه شهرداری اهواز است نموده اند.

این در حالی است که شهردار اهواز از ابتدای ورود به شهرداری بر ضرورت قاعده مند نمودن نظام تنبیه و پاداش در شهرداری اهواز تاکید نموده و با پیشنهاد فرمولی بر اساس تخصص، تجربه و عملکرد کارکنان و مدیران گام مهمی در این زمینه برداشت. از طرفی سیدخلف موسوی از همان ابتدا کاهش نیروی انسانی مازاد را بدون آنکه هزینه اجتماعی در بر داشته باشد و با درخواست داوطلبانه نیروهای شاغل در بخش مشاغل سخت و زیان آور اجرا نمود.

اینک نیز شهرداری اهواز اراده کرده است روند بدون قاعده ای که در سالیان گذشته در زمینه اضافه کاری های پرسنل شهرداری وجود داشت را اصلاح و در مسیر بهینه سازی فعالیت کارکنان گام بردارد. معنای این اقدام نه کاهش و حذف اضافه کاریها بلکه، برقراری عدالت در پرداختها و بالابردن بازدهی در بدنه شهرداری است.

بسیاری از پرسنل شهرداری که بدلیل بالا بودن حجم و یا اهمیت کاری که بدان شاغل هستند تا ساعتها پس از پایان تایم اداری بر سر کار حاضرند با این وجود روند گذشته بگونه ای بود که هیچ تفاوتی در پرداخت اضافه کاریها بین این دسته از پرسنل و سایر کارکنانی که صرفا در تایم اداری مشغول بکارند وجود نداشت و این احساس تبعیض باعث نارضایتی ها و در نتیجه کاهش بازدهی بدنه شهرداری می شد. از طرف دیگر بدلیل ثابت بودن اضافه کاری پرسنل، عملا دست مدیران شهرداری در مدیریت زیرمجموعه هایشان بسته بود و با بخشنامه جدید، آنان مختار خواهند بود آن دسته از پرسنل که زمان بیشتری را مشغول کار هستند از مزایای اضافه کاری بهره مند نمایند.

نکته مهمتر این است که متاسفانه برخی ها، صرفا بدنبال بهانه گیری و ایجاد شانتاژ علیه مدیریت شهری هستند و از این رو هر اقدام و لو مثبتی را مورد هجمه قرار داده و زیر سوال می برند. واقعیت این است که چنین برخوردهایی بدور از انصاف و اخلاق رسانه ای است و رسانه ها می بایست مشوق هر اقدامی باشند که ضمن بهینه سازی سیستم های مدیریتی، از ایجاد تبعیض های ناروا میان پرسنل جلوگیری کند.

متاسفانه باید گفت برخی افراد و جریانات خاص با ایجاد فضاسازی و به هر بهانه ای سعی دارند اقدامات نظام مندی که برای ارتقای کارآمدی در شهرداری و کاهش هزینه های غیرضروری در دوره سیدخلف موسوی انجام می شود، را زیر سوال ببرند. چنین اقداماتی هیچ تناسبی با نقد سازنده ندارد و بیشتر به بهانه گیری و تخریب عامدانه نسبت دارد.

در شرایطی که بدلیل رکود اقتصادی و شرایط و مشکلاتی که در زمینه ساخت و سازها و … وجود دارد شهرداری اهواز در دو سال گذشته اقدامات مثمرثمر و بزرگی را انجام داده و برای اولین بار شاهدیم بصورت همزمان چندین پروژه عمرانی بزرگ همانند زیرگذرها و روگذرها در حال انجام و یا در آستانه بهره برداری قرار دارد. بر همین اساس اینکه عده ای بدون توجه به اقدامات مثبت و سازنده ای که در حال انجام است بصورت شبانه روزی مطالب منفی را منتشر می کنند.

بی تردید اصحاب رسانه خوب می دانند که نسبت نقدهای سازنده ای که در پی اصلاح و بهبود امور است با مطالبی که از روی حب و بغض است چیست و شهروندان اهوازی، خود به بهترین شکل قضاوت خواهند کرد.

مهدی غلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار