مشاور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان خوزستان گفت: افزایش تولید باید با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود و از طریق افزایش بهره‌وری انجام شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 19 February 2024

تابناک خوزستان: عبدالله شهرکی در جلسه ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی استان خوزستان، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم بهره‌وری، بهره‌وری زمان است.

وی با بیان اینکه اساس طرح ارتقاء بهره‌وری مساله شناسی است، افزود: با توجه به شرایط عمومی کشور، تولید محصولات اساسی و استراتژیک از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است و به حفظ ضریب خودکفایی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

شهرکی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی خوزستان، این استان در کانون توجه قرار دارد، گفت: امیدواریم با همکاری و هم افزایی متولیان این بخش و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود به ارتقاء بیش از پیش سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی دست یابیم.

مجید نبی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در دستور کار سازمان قرار دارد را طرح ارتقاء بهره‌وری برشمرد و اظهار کرد: برای دستیابی به ارتقاء سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی، همکاری بخش تحقیقات و اجرا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی همچنین بر استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای این طرح تاکید و بیان کرد: دستیابی به رشد تولید با انجام کارهای به زراعی و به نژادی، همکاری محققان، پژوهشگران و کشاورزان استان و استفاده از امکانات موجود میسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، نبی پور با بیان اینکه باید بتوانیم با استفاده از سیستم‌های بهره‌وری به رشد تولید دست یابیم، گفت: بهره‌وری، افقی روشن و مناسب برای عرضه تحقیقات و یافته‌های علمی خواهد بود.

در ادامه این جلسه میرزایی مسئول کمیته بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: تجمیع مفاهیم اثربخشی و کارایی، تعریف بهره‌وری از دیدگاه مدیریت است و کلیه فعالیت‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود ذات بهره‌وری دارد.

وی یکی از سندهای راهگشا را برنامه ارتقای بهره‌وری برشمرد و گفت: طرح ارتقاء بهره‌وری تکلیف ابلاغی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بوده که به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است.

میرزایی عنوان کرد: کلیه فعالیت‌های حمایتی این طرح در وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها انجام خواهد شد.

مسئول کمیته بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی به دستیابی به ارتقاء بهره‌وری با استفاده از منابع موجود اشاره و بیان کرد: استفاده از اعتبارات و امکانات باید با اولویت‌بندی استانی و هدفمند استفاده شود.

در پایان این جلسه احکام کارگروه تخصصی ارتقاء بهره‌وری به اعضای این کارگروه اعطا شد.

منبع/ایسنا

برچسب ها: کشاورزی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار