رئیس خانه احزاب استان خراسان شمالی گفت: حضور مردم نشان دهنده مشروعیت و مقبولیت نظام و حاکمیت است و انتخابات زمینه‌ای برای گردش نخبگان و تغییرات در جامعه است بر این اساس انتخابات بستر خوبی برای این موضوع است.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 13 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید میکائیل محمدی در گفتگو با ایسنا، به اهمیت رشد تعالی انسان در مکتب اسلام اشاره کرد که مشارکت در انتخابات، زمینه این رشد را فراهم می‌کند.

وی به ساختار قانون اساسی و حقوق اقلیت‌های دینی نیز اشاره کرد و افزود: حضور اقشار مردم در انتخابات، موجب می‌شود که نظام مشروعیت لازم را پیدا کند و در عرصه‌های بین‌المللی ایدئولوژی و برنامه‌های خود را به انجام برساند.

مشارکت مردم، پایه و اساس حاکمیت است

محمدی با بیان اهمیت مشارکت در این انتخابات گفت: مشارکت مردم، پایه و اساس حاکمیت است. حضور مردم در صحنه‌های مختلف پس از انقلاب در حد مطلوب بوده و در این انتخابات نیز تکرار خواهد شد.

وی به‌روزرسانی و نوآوری قوانین انتخابات را از جمله اقدامات مناسب عنوان کرد و گفت: قانونگذار با جزئیات بیشتر موارد را بررسی و وضع کرد تا حق مردمی، استانی یا شهری ضایع نشود و به طور یقین با چنین حساسیت‌هایی، مشارکت بیشتر می‌شود. بر این اساس قانون جدید از بروز تخلفات انتخاباتی جلوگیری می‌کند.

اجبار به شرکت در انتخابات در بعضی کشورها/ حضور خودجوش مردم در ایران

وی با تاکید بر اینکه انتخابات، عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی است، ادامه داد: چشم دنیا روی مشارکت مردم است و مشارکت مردم، همان قانون است.

محمدی افزود: در بسیاری از کشورها، رای دادن در انتخابات اجباری است، اما در کشور ما مردم خودجوش و داوطلبانه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

وی بیان کرد: در عرصه‌های انتخاباتی هر وقت حضور پررنگ‌تر باشد و موضع‌گیری خارجی علیه کشورمان عوض می‌شود، حرف ایران در مجتمع بین المللی به کرسی می‌نشیند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بر حاکمیت قانون تاکید دارند؛ قانون فصل الخطاب همه است و مشارکت هرچه زیادتر باشد یعنی مشروعیت بیشتر مورد قبول است.

رئیس خانه احزاب استان تصریح کرد: احزاب شناسنامه‌داری که از وزارت کشور پروانه فعالیت دارند، می‌توانند به شور انتخاباتی بیفزایند.

محمدی گفت: در ۴۵ سال گذشته باید به سوی حزبی شدن می‌رفتیم. مزایای آن بیشتر از معایب است. مردم در انتخابات حزبی به جای فرد به فکر و اندیشه رای می‌دهند و این بزرگ‌ترین مزیت حزبی شدن انتخابات است.

وی ادامه داد: برخی مشکلات امروز مردم به انتخاب مردم برمی‌گردد که به نظرم حزبی شدن می‌تواند این معضل را بر طرف کند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار