عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: حضور مردم در انتخابات پیش‌رو باعث افزایش قدرت ملی می‌شود و همین موضوع امنیت، پیشرفت و شکوفایی کشور را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 30 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مریم نقدی گفت: حضور مردم در انتخابات پیش‌رو باعث افزایش قدرت ملی می‌شود و همین موضوع امنیت، پیشرفت و شکوفایی را به دنبال دارد.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: شرکت در انتخابات و رای‌دادن جهت تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله رفتار سیاسی شهروندان و از موضوعات حائز اهمیت در جامعه‌شناسی سیاسی محسوب می‌شود.

حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مسابقه‌ای برای خدمت باشد نه کسب قدرت

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات اسلامی از سوی آحاد ملت به ویژه جامعه دانشگاهی و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: حضور نامزد‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور باید مسابقه‌ای برای خدمت باشد نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت.

نقدی اضافه کرد: مشارکت قوی در انتخابات موجب تشکیل یک مجلس منجسم و باعث ایجاد اقتدار ملی و بین‌المللی برای دولت محسوب شده که این بازتاب موجب قوت‌گرفتن جایگاه جمهوری اسلامی در سطح دنیا می‌شود.

وی توضیح داد: آن چه مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب می‌کند ایجاد انسجام ملی، پیروی از منویات مقا‌م معظم رهبری، حمایت از نظام جمهوری اسلامی، احساس تکلیف در برابر نسل آینده و ایجاد یک مجلس مقتدر است.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: شرکت در انتخابات عملا اعلام می‌کند که مردم پشت نظام و مسؤولان هستند و در مقابل، مجلس برگرفته از رای مردم، باید خود را در مقابل مردم مسؤول دانسته و برای رفع مشکلات جامعه تلاش کند.

وی گفت: بی‌تردید مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات و حرکت کشور به سمت پیشرفت نقش مهمی دارد و مطابق با قانون اساسی به جهت جامع‌الاطراف بودن در همه زمینه‌ها فرصت دارد تا با اجرای اصول آن در راستای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی گام‌های موثری بردارد.

جمهوریت و اسلامیت به انتخابات وابسته است

نقدی عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت به انتخابات وابسته است و مردم سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور از طریق انتخابات انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه سال جاری، افزود: حضور مردم از طیف‌های مختلف سیاسی باعث نشاط و ترغیب به شرکت در انتخابات می‌شود، همچنین وجود احزاب و گروه‌های سیاسی در صحنه انتخابات علاوه بر وجود آرا متفاوت در مجلس که گاه با استدلال و منطق موجب تصویب قوانین می‌شود، به بهبود اوضاع جامعه کمک موثری می‌کند.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تاکید کرد: مجلس قوی باید از تدوین و تصویب قوانین شتاب‌زده پرهیز کند، زیرا در آینده‌ای نه چندان دور با آثار سو قوانین مصوب روبرو می‌شود که اصلاح و بازنگری آن اوضاع و مصالح جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مردم علاوه بر شرکت در انتخابات باید سعی کنند انتخاب اصلح داشته باشند

وی خطاب به مردم خاطرنشان کرد: ضمن شرکت پرشور در انتخابات و ترغیب به مشارکت دیگران، باید به کسب اطلاعات دقیق در مورد کاندید‌ها بپردازند تا نمایندگان اصلح به مجلس راه یافته و موجب تحولات عمیق، گسترده و کارشناسی در جامعه باشند.

برچسب ها: چهارمحال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار