مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار و ۳۰۰ بافنده فرش در استان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: افرادی از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند می‌شوند که استانداردهای بافت را در طول سال رعایت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 22 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فضل‌الله رحمتی گفت: هم‌اکنون پنج هزار بافنده فرش از خدمات بازنشستگی بیمه قالی‌بافی در چهارمحال و بختیاری بهره‌مند هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار و ۳۰۰ بافنده فرش در استان تحت پوشش بیمه هستند، افزود: افرادی از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند می‌شوند که استاندارد‌های بافت را در طول سال رعایت کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند از لیست بیمه خارج و بافندگان جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای قالی‌بافان چهارمحال و بختیاری

رحمتی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ دوره آموزشی با شرکت ۵۰۰ هنرجو از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برای قالی‌بافان برگزار شده است و تا پایان سال جاری ۱۱ دوره دیگر هم برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش قالی‌بافان و هنرجویان و افزایش کیفیت بافت و بازاریابی بهتر با بهره‌مندی از مصالح مرغوب برگزار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به کار نخستین کارگزاری شناسنامه‌دار کردن فرش در استان از هفته آینده، اظهار داشت: ویرایش و بازنگری مقررات روش‌های صادرات فرش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح دهکده فرش چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۸، گفت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح هم‌اکنون در مرحله دریافت استعلام‌های ۱۸ گانه قرار دارد و به زودی نهایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار