رییس ستاد انتخابات خوزستان خط قرمز متولیان انتخابات در این استان را قانون و حراست از رای مردم دانست و گفت: انتخابات موجب اقتدار کشور است و همه برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم مسوولیت دارند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 21 January 2024

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند روز یکشنبه در نشست هم اندیشی برگزاری انتخابات اسفندماه امسال در سالن نشست‌های فرمانداری دزفول، افزود: اخلال در برگزاری انتخابات تضعیف اقتدار کشور و تضییع رای مردم است به همین دلیل با متخلفان انتخابات در خوزستان بدون مسامحه و بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی رای مردم را حق الناس دانست و ادامه داد: هم افزایی کامل میان دستگاه‌های مختلف شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف انتخاباتی مورد انتظار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: وظیفه هیات‌های اجرایی، نظارت و دستگاه‌های متولی برگزاری انتخابات در قانون به طور روشن مشخص شده است که باید بر اساس این قانون تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

متولیان انتخابات بدون حب و بغض‌های شخصی و قومی قانون را ملاک بدانند

افرازه شهاوند گفت: متولیان برگزاری انتخابات بدون حب و بغض‌های شخصی، قومی و مدیریتی، نص صریح قانون را ملاک عمل قرار دهند.

وی با بیان اینکه گره گشایی از مسایل در گرو انتخابات پرشور و آگاهانه است، افزود: کمیته‌های انتخاباتی خوزستان برای حل مسایل احتمالی حوزه‌های انتخاباتی آمادگی کامل دارند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان انتخابات پیش رو را برای تعیین مسیر حرکتی کشور طی چهار سال آینده سرنوشت ساز دانست و بیان کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار اصل مهم مورد تاکید در انتخابات اسفندماه امسال است.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات سال گذشته ناامنی بهداشتی ناشی از شیوع کرونا بود که این نشان می‌دهد امنیت انتخابات دارای ابعاد مختلف است.

نماد اصلی انتخابات میزان مشارکت مردم است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: هر اقدام در تضعیف مشارکت مردم در انتخابات، موجب شکل گیری مجلسی ضعیف می‌شود به همین دلیل همه در ارتقای مشارکت در انتخابات مسوولیت دارند.

وی نماد اصلی انتخابات را میزان مشارکت مردم دانست و افزود: برگزاری انتخابات امن، سالم و رقابتی در شرایطی منجر به تقیت بنیه کشور می‌شود که همراه با مشارکت حداکثری مردم باشد.

افرازه شهاوند اظهارکرد: افزایش خدمت رسانی به مردم، تلاش شبانه روزی مسوولان برای گره گشایی از مسایل و بسیج منابع برای ارتقای امیدآفرینی از جمله اقدام‌هایی است که مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات را رقم می‌زند.

شبکه‌های تلویزیونی انتخاباتی در خوزستان ایجاد می‌شود

رییس ستاد انتخابات خوزستان بهره گیری از ظرفیت طیف متنوعی از رسانه‌ها برای تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاه نمایی‌های رسانه‌های دشمن موجب شده تا جهاد تبیین بیش از هر زمان دیگری اهمیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه گفت و گو و ارتباط نزدیک مسوولان با مردم از جمله الزام‌های مدیر جهادی است، افزود: شبکه‌های تلویزیونی انتخاباتی در خوزستان برای بهره گیری نامزدهای انتخاباتی راه اندازی می‌شوند و در ایام تبلیغات در اختیار نامزدهای انتخابات قرار می‌گیرد.

افرازه شهاوند ایجاد ۲۰۰ شبکه تلویزیونی برای تبلیغ نامزدهای نمایندگان مجلس را در جهان بی بدیل دانست و اظهارکرد: بر اساس قانون جدید انتخابات، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و رسانه ای برای تبلیغات فراهم شده است که این خود موجب افزایش آگاهی مردم و رشد مشارکت در انتخابات می‌شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش مجموعه شهرستان و استان برای برگزاری انتخابات طی چند ماه فعالیت در روز یازدهم اسفند سنجیده می‌شود.

روند قانونی فرآیند انتخابات به صورت روان در حال انجام است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه حرکت پیش دستانه در قبال جدول اجرایی انتخابات در دستور کار تمام حوزه‌های انتخاباتی در خوزستان باشد، گفت: تمام تمهیدات، زیرساخت‌ها و الزام‌های روز انتخابات باید از امروز پیش بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه روند برگزاری انتخابات بدون وقفه و به صورت روان در حال انجام است، افزود: هجمه به شورای نگهبان و هیات‌های نظارت به دلیل تغییر در قانون انتخابات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان اظهارکرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی در خوزستان نسبت به پیش ثبت نام اقدام کردند که یک هزار نفر به دلیل نداشتن شرایط اولیه از جمله مدرک تحصیلی واجد شرایط برای ثبت نام نشدند و یا انصراف دادند و ثبت نام نهایی را انجام ندادند.

سازمان‌های معین برای حوزه‌های انتخاباتی خوزستان تعیین می‌شود

افرازه شهاوند گفت: برخی سازمان های خوزستان که توان پشتیبانی لازم را دارند به عنوان معین برای کمک به شهرستان‌های استان انتخاب می‌شوند تا با تشریک مساعی، انتخابات در تمام استان به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: تولید محتوای رسانه ای، افزایش آموزش‌های متولیان شعب، فعال سازی روابط عمومی دستگاه‌ها، تکمیل زیرساخت‌ها و پوشش اینترنتی شعبه‌های اخذ رای از جمله اقدام‌هایی است که باید در اجرای آنها سرعت بخشیده شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۴۱ بخشداری خوزستان هم اکنون به فیبرنوری متصل نیستند که طی چند هفته آینده ۳۴ بخشداری به فیبرنوری متصل و زیرساخت لازم برای آنها فراهم می‌شوند.

وی ادامه داد: احراز هویت افراد در انتخابات باید با دقت زیادی انجام شود چرا که در این دوره از انتخابات مُهری در شناسنامه‌ها زده نمی‌شود و فرایند احراز هویت به صورت کامل الکترونیکی انجام می‌شود.

ضعف اطلاع رسانی مهمترین نقص دستگاه‌های دولتی است

افزازه شهاوند ضعف اطلاع رسانی را مهمترین نقص دستگاه‌های دولتی دانست و بیان کرد: بسیاری از دستاوردهای نظام اسلامی به خوبی برای مردم تبین نشده است.

وی مهمترین حربه دشمنان را ایجاد ناامیدی در میان نسل جوان دانست و ادامه داد: با وجود همه مشکل‌ها، دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری موجب تحسین مجامع بین المللی است.

در این نشست هم اندیشی که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و رییس ستاد انتخابات استان، اعضای هیات اجرایی و بخشداران شهرستان دزفول برگزار شد، اقدام‌های انجام شده در این شهرستان و بخش‌های تابعه برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور، عادلانه و بدون حاشیه در دزفول تشریح شد.

پس از این نشست رییس ستاد انتخابات خوزستان از بخش های مختلف ستاد انتخاباتی دزفول بازدید کرد و در جریان آخرین آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات در این شهرستان قرار گرفت.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر است؛ دزفول سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت ۵۲ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان خبر داده است.

از تعداد یکهزار و ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده در خوزستان، با بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت تعداد ۶۵۵ نفر معادل ۵۲ درصد تایید صلاحیت شدند، ۵۳۶ نفر معادل ۴۲ درصد عدم تایید و ۸۵ نفر معادل ۶ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.‌

حوزه انتخابیه دزفول دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار