مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: واردات انواع خودروی کامیونی، کشنده، ون، مینی‌بوس و اتوبوس با کارکردهای پنج سال، نو و مستعمل از طریق گمرک این منطقه عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 20 January 2024

تابناک خوزستان: علی زارعی شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متقاضیان و واردکنندگان می‌توانند با استفاده از مشوق‌های منحصر به فردی که تنها در اختیار منطقه آزاد اروند است، نسبت به واردات خودروی مورد نیاز اقدام کنند اظهارکرد: منطقه آزاد اروند، نخستین منطقه‌ای است که موفق به عملیاتی کردن این مصوبه شده است.

وی افزود: مجوزهای لازم از راهور اخذ شده و از این تاریخ هیچ محدودیتی برای پلاک کردن این قبیل خودروها وجود ندارد.

زارعی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان در حیطه عمران یکی از استان‌های فعال و عملیاتی است؛ ورود این قبیل خودروهای کشنده می‌تواند در تسهیل و تسریع پروژه‌های زیرساختی و همچنین نوسازی ناوگان موثر باشد.

وی یادآور شد: از این تاریخ، همه اشخاص حقیقی، حقوقی، دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی می‌توانند با انجام مراحل قانونی، اقدام به واردات خودروی مورد نظر کنند.

مدیرعامل سازمان منظقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند با استفاده از مشوق‌های کم‌نظیر و منحصر به منطقه آزاد اروند، نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین‌شهری اقدام کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار