استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره‌های صنعت نفت گفت: بازارهای منطقه درصورت برداشتن موانع از سر راه تولیدکنندگان صنعت نفت، فتح می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 14 January 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت در اهواز اظهار کرد: تکمیل‌ زنجیره‌های نفت در استان خوزستان ضروری است تا صنعت نفت به معنای واقعی در استان شکل گیرد.

وی تولید نفت در کنار صنعت نفت را مهم و ضروری دانست و افزود: صنعت نفت باید در مسیری قرار گیرد که از واردات قطعات در نفت بی‌نیاز شود و صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان این قطعات را تولید کنند.

استاندار خوزستان تکمیل زنجیره‌های نفت و شکل‌گیری صنایع پایین‌دستی نفت را عامل موثر در افزایش اشتغال دانست و گفت: شکل گیری صنایع پایین دستی نفت هنوز آنطور که باید شکل نگرفته و از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی از استان‌های مختلف، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات نفت خواست با هم‌ و در کنار هم به شکل‌گیری زنجیره صنعت نفت کمک کنند.

حسینی محراب بر فعال کردن بیش از پیش دانشگاه نفت و دانشکده‌های فنی و استفاده از ظرفیت مراکز علمی در حوزه نفت و کمک با سازندگان داخلی تاکید کرد.

وی نفت را پیشران در صنعت دانست و با تاکید بر لزوم برداشتن موانع بخش خصوصی فعال در این حوزه و همچنین توجه به بازارهای هدف افزود: در زمینه تولیدات داخلی برای کشورهای شمالی در آسیای میانه اقدامات خوبی در حال انجام است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: باید توحه ویژه‌ای به بازارهایی که در همسایگی ما قرار دارند، صورت گیرد؛ سازندگان ما می‌توانند به مهندسان نفت در کشور عراق کمک کنند تا این تعامل حلقه وصل ملت‌ها در زمینه تولید قطعات در صنعت نفت عراق باشد.

وی تعادل میان تولید و شکل‌گیری زنجیره ارزش نفت را عامل مهمی در اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد تولید نفت در خوزستان بوده ولی سهم اشتغال نفت سه درصد است که باید با تکمیل زنجیره نفت در این بخش به توازن برسیم.

چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت روز یکشنبه در آیینی با حضور محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و استاندار خوزستان گشایش یافت.

این نمایشگاه از امروز به مدت چهار برپا شده و در برگیرنده ۲۸۱ مجموعه دانش بنیان، مجموعه‌های سازنده تجهیزات و قطعات، ۲۷ مجموعه خدمات فنی و ۴۷ مجموعه تامین کننده کالا است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار