مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر 7هزار خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی و محروم راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 10 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، عباس احدپور، مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در مورد توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان اظهار کرد: فلسفه راه‌اندازی خانه‌های هلال بر اساس مقوله‌های محله محور، اجتماع‌محور و آموزش به روستائیان است.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مناطق روستایی نخستین مکان‌هایی هستند که در سیل، زلزله و سایر حوادثی که اتفاق می‌افتد آسیب متوجه آن می‌شود، افزود: یکی از نقش‌های مهم خانه‌های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده‌بانی، اطلاع‌رسانی و ارزیابی دقیق خسارت‌های ناشی از حادثه به هلال احمر است.

وی با تاکید بر اینکه در فاصله رسیدن تیم‌های امدادی به صحنه حادثه تنها افرادی که می‌توانند با بیل، دیلم، تراکتور، نیسان و سایر تجهیزات و ابزار‌ها می‌توانند پاسخ اضطراری در لحظه به حادثه را به‌عنوان دیده‌بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند، ادامه داد: خانه هلال آموزش استفاده از ابزار‌ها در هنگام حوادث و بحران‌ها را به اهالی روستا‌ها ارائه می‌دهد.

احدپور با بیان اینکه اعضای خانه‌های هلال باتوجه‌به اینکه داوطلب و مردم‌محور هستند از مردم برای خود مردم محسوب می‌شوند و تا زمان رسیدن نیرو‌های امدادی خود مردم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان امدادرسانی اولیه را انجام دهند، افزود: خانه‌های هلال علاوه بر امدادرسانی در زمان عادی نیز فعالیت‌های حمایتی را انجام می‌دهد و فردی که در روستا دچار بیماری می‌شود مسئول آن می‌تواند ارزیابی کرده و نیاز‌های دارویی و درمانی را به واحد داوطلبان شهرستان مربوطه اعلام و به فرد بیمار نیز کمک کند.

مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بیش از ۷ هزار خانه هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی که فعالیت‌های علمی و پژوهشی را انجام می‌دهند، راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

خانه‌های هلال یکی از ابزار‌های مهم پاسخگویی به حوادث است

همچنین حکمت‌اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در این جلسه گفت: خانه‌های هلال یکی از مهم‌ترین ابزار‌های پاسخگویی به حوادث و سوانح در مناطق مختلف است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان گفت: افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم برخوردار منجر به آگاهی و شناخت کافی جامعه هدف در زمان بروز حوادث و همکاری آنان با جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر باید تعصب سازمانی داشته باشد تا بتواند در نهادینه‌کردن طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به جامعه به‌خوبی عمل کند، ادامه داد: خانه‌های هلال یکی از مؤلفه‌های مهم عملکرد هلال‌احمر در بحران‌ها، حوادث و سوانح محسوب می‌شود.

هاشمی بر هم افزایی با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها تأکید کرد و ادامه داد: جوامع محلی باید آموزش و سازماندهی داده شود تا زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد جامعه محلی تا رسیدن نیرو‌های امدادی هدایت و پاسخگویی منطقه را بر عهده بگیرند تا آسیب‌های جانی و مالی کمتری متوجه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: یکی از ابزار‌های تأثیرگذار در فعالیت‌های مدیریت بحران، ارگان‌ها هستند و تاثیرترین ارگان در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است چرا که ۸۰ درصد خدمات امداد و نجات برعهده این جمعیت است.

وی افزود: اولویت نخست هلال‌احمر مناطق کم‌برخوردار است که با فعالیت در خانه‌های هلال و ارائه آموزش برای جوانان و مردم محلی، آن‌ها را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگویی در برابر حوادث و دیگر اهداف هلال‌احمر سازماندهی و آماده مدیریت می‌کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار