فرماندار شهرستان آبیک از آغاز اجرای پروژه فیبر نوری در شهر آبیک خبر داد و گفت: اولویت بعدی اجرای این طرح در روستاها خواهد بود که سبب بهبود تماس‌ها و تقویت اینترنت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 08 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک به همراه سیدمحسن موسوی پور بخشدار بشاریات و روسای ادارات بنیاد مسکن، برق، اداره منابع امور آب و حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک با مردم روستاهای زعفران، اسلام آباد و عبدل آباد بخش بشاریات دیدار کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در جمع مردم سه روستای بخش بشاریات اظهار کرد: نگاه دولت و رییس‌ جمهور توجه ویژه به روستاها و زیرساخت‌های روستایی است که در دو سال گذشته در روستاهای شهرستان آبیک یک یا دو پروژه اعم از آبرسانی، جدولگذاری، آسفالت و ... اجرا شده و آسفالت انجام شده در بخش بشاریات سه برابر کل دولت قبلی است.

وی افزود: از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم زیر پوشش قرار دادن ۲۰ میلیون نفر زیر پوشش فیبر نوری است که طبق انعقاد قراردادی بین شهرداری و شرکت‌های ایرانسل و شاتل این مهم در حال اجراست. این طرح در شهر آبیک آغاز شده و در مرحله بعدی روستاها در اولویت قرار می‌گیرند که سبب بهبود ارتباطات، تماس‌ها و تقویت اینترنت می‌شود.

این مسوول با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه کاره باقی مانده از دولت های گذشته در شهرستان ادامه داد: تلاش بر این است که این پروژه‌ها تکمیل و به اتمام برسد چرا که سرمایه های مردم و بیت المال محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: الحاق به بافت شمال روستای زعفران به روستا در قالب ۳۰۰۰ مترمربع از سوی مسوولان بنیاد مسکن، پیگیری و پس از انجام کارهای قانونی اجرایی می‌شود.

مددخانی اضافه کرد: اجرای ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری برای آب کشاورزی در روستای زعفران اقدام مهمی بوده که اجرا شده و ۳۰۰۰ متر دیگر هم در دستور کار قرار دارد و ساخت مدرسه روستا هم پیگیری و اقداماتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود مشکل ۱۵ روستا در زمینه آنتن دهی بیان کرد: مشکلات بررسی شده و با رفع زیرساخت‌ها، درصدد رفع مشکلات هستیم تا آنتن دهی بهبود یابد.

مددخانی انتخابات را مایه آبرو و برکت نظام دانست و بر ترغیب مردم روستاها به مشارکت حداکثری در انتخابات از سوی دهیاران، شوراها و فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: هر چقدر مجلس قوی‌تری داشته باشیم در کنار دولت مردمی بهتر می‌تواند به مردم خدمت کند که شاخص های کاندیداها توسط مقام معظم رهبری بیان شده است.

این مسوول ادامه داد: با حضور پرشور در انتخابات قطعا دشمن ناامید دوستداران و علاقمندان انقلاب امیدوارتر می‌شوند.

انجام اقدامات ارزشمند در روستاهای بشاریات در دولت مردمی

سیدمحسن موسوی پور بخشدار بشاریات نیز در این دیدارها گفت: طی دو سال خدمت دولت سیزدهم، اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در تمام روستاهای بخش صورت گرفته که یادگاری دولت در روستاها محسوب می‌شود. در این زمینه می‌توان به آسفالت ۴ کیلومتر راه روستای زعفران پس از سال ها وعده مسوولان دولت قبل اشاره کرد.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در روستای عبدل آباد می‌توان به ۱۱ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت تمام کوچه‌ها به همت بنیاد مسکن و مرمت اساسی خانه بهداشت از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اشاره کرد.

بخشدار بشاریات اذعان کرد: توجه به امنیت روستاها و نصب دوربین‌های مداربسته در ورودی و خروجی روستاها از موضوعات مهمی است که برای پیشگیری از  جرم انجام شده است.

اجرای ۴۷ هزار مترمربع آسفالت در روستاها

رمضان پور رییس بنیاد مسکن شهرستان آبیک هم در این دیدارها اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرستان آبیک را ۲۱ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: در سطح روستاهای شهرستان حدود ۴۷ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است.

وی افزود: تغییر کاربری ها در روستاها در زمینه آموزشی ، بهداشتی و غیره نوعی مساعدت به روستاهاست و بخشی از مشکلات مردم را حل می‌کند.

به گزارش فارس، اختصاص افرایش سهمیه آب کشاورزی، الحاق به بافت به روستاها، بهبود وضعیت برخی مدارس و تکمیل پروژه آموزشی، آنتن دهی ضعیف، نصب تیر برق، آسفالت باقی مانده برخی از کوچه‌ها و معابر روستاها، لزوم سرویس بهداشتی برای مدرسه زعفران،اختصاص کود کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و تکمیل آسفالت آبیک_کمال آباد از جمله مسائلی بود که مردم روستاها بیان کردند و مسوولان برای رفع این مشکلات قول پیگیری دادند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار