مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یکشنبه 10 دی اعلام کرد که با احداث و استقرار یک دستگاه تفکیک گر 70 تنی در میدان شادگان، ظرفیت تولید نفت خام از این میدان، 25 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 02 January 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس قباد ناصری با اشاره به اینکه افزایش تولید از میدان  شادگان همواره از اهداف عمده سازمان بوده است، اظهار داشت: یکی از راهبردهای اثربخش برای افزایش ظرفیت تولید از میدان خاصی همچون شادگان که دارای عمق، فشار و دمای منحصر به فرد است، استفاده از تفکیک گر (separator) است که  ساخت آن به سازندگان توانمند داخلی و نصب و راه اندازی آن به شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون سپرده شد.

رئیس نگهداری و تعمیرات  شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، نصب و راه اندازی تفکیک گر و اتصالات آن را یک پروژه موثر بر تولید پایدار ارزیابی کرد و گفت: 2 فاز عملیات احداث فونداسیون، استقرار تفکیک گر و اجرای اتصالات توسط کارشناسان نگهداری و تعمیرات به انجام رسید.

دکتر منوچهر حیدری نیا به  تشریح این پروژه 65 روزه  پرداخت و یادآور شد: در فاز نخست پس از زیرسازی، احداث فونداسیون مطابق نقشه های استاندارد  تدوین شده با 70 مترمکعب بتن عیار  400  و افزودنی  های مجاز ( ژل میکرو سلیس و ابر روان کننده ها )  به همراه تست و  اعتبار سنجی به انجام رسید؛ 9 تن میلگرد نیز جهت افزایش  استحکام و تحمل ( 70 تن وزن تفکیک گر و حدود 20 تن وزن سیال )  در فونداسیون اجرا شد و  تفکیک گر با رعایت نکات ایمنی استقرار یافت.

 وی نصب  اتصالات و سیستم PLC را  به عنوان فاز دوم "درحال اجرا" توصیف و خاطرنشان کرد که این تفکیک گر در آینده نزدیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار