مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: برخی بانک‌ها برای انجام امور بانکی مانند اخذ تسهیلات از مردم کپی مدارک هویتی می‌خواهند در صورتی که این موضوع منع شده و با دریافت کد ملی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 26 December 2023

دستگاه‌ها قانون حذف کپی مدارک را رعایت نمی‌کنند

به گزارش «تابناک البرز» عباس فتح اللهی در خصوص دریافت کپی مدارک هویتی در بانک‌ها و ... گفت: سوال ما هم از برخی دستگاه‌ها این بوده که چرا همچنان از مردم کپی مدارک هویتی دریافت می‌کنند.

وی افزود: ثبت احوال این موضوع را حل کرده و دریافت کپی مدارک هویتی در دفاتر ثبت احوال منع شده است و بر این موضوع نظارت می‌شود.

فتح اللهی ادامه داد: بخش‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۹ مصوب شده مبنی بر اینکه دستگاه‌ها مجاز به اخذ کپی مدارک از مردم نیستند ولی برخی بانک‌ها، موسسات و ادارات از مردم کپی مدارک هویتی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی بانک‌ها برای انجام امور بانکی مانند اخذ تسهیلات از مردم کپی مدارک هویتی می‌خواهند در صورتی که این موضوع منع شده است چون بانک‌ها به پایگاه داده ثبت احوال متصل هستند و با دریافت کد ملی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به هر حال دستگاه‌ها چون به پایگاه داده ثبت احوال دسترسی دارند از دریافت کپی مدارک منع شده‌اند. دستگاه‌هایی هم که به پایگاه داده‌ ثبت احوال متصل نیستند باید درخواست داده و ثبت احوال این دسترسی را براساس نیاز آنها ارائه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار