فرمانده کل انتظامی کشور گفت: رزمندگان حزب الله لبنان با اعتقاد به نهضت اباعبدالله حسین(ع) شروع، بروز و ظهور داشتند و عراقی ها، یمنی ها و فلسطینی ها و همه رزمندگان مقاومت با سه بالی که گفته شد در مسیر انقلاب و آزادگی و مسیر دلدادگی و ایثار و شهادت که برگرفته از مکتب حسین است حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 24 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، سردار احمدرضا رادان در یادواره شهدای انتظامی استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز شهدا محفل و مجلسی آراستند تا توشه دنیا و ذخیره‌ای برای آخرت خود فراهم کنیم و این اثر وجودی شهداست که حتی در مجلس خود هم دعوت کرده و در مراسم هایشان موجبات کسب خیر دنیا و آخرت را برای ما فراهم می‌کنند، اثر وجودی شهدا اثر عجیبی است.

وی افزود: خوشحال هستم در استان و شهری وارد شدم که غیر از صفات تاریخی و مذهبی و فرهنگی و هنری و پایتخت خوشنویسی بودن، در درون خود رزمنده پرور است. استانی که بچه‌های رزمنده خود را در هر لباسی به همه جبهه‌های حق علیه باطل فرستاد، از غرب و کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان تا شرق و بیابان‌های پرتلاطم سیستان و بلوچستان تا جنوب و حتی آن سوی مرز‌های کشور.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: خوشحالم به شهر ابوترابی‌ها سفر کردم، ابوترابی‌هایی که اسارت را به اسارت درآوردند، سختی را به شیرینی تبدیل کرده و ثابت کردند که با عشق به ولایت می‌توان جهنم دشمن را به بهشت خود تبدیل کرد.

سردار رادان با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم ابوترابی گفت: این شهید بزرگوار اسارت در بند بعثی و چنگ بی‌صفتان را تبدیل به بهشت جاودانه‌ای برای رسیدن به معبود معرفی می‌کند و بقیه را هم همراه خود می‌کند. قزوین شهر ابوترابی هاست و شما قزوینی‌ها باید از این حیث به خود افتخار کنید.

وی با بیان اینکه افتخار داشتم چند روزی را در محضر شهید عباس بابایی زندگی کنم، گفت: شهید بابایی دارای صفات برجسته اخلاص، تواضع و خضوع و خشوع بود و در صحنه رزم مثل شیر و همچون یک مرد در میدان هوایی عمل می‌کرد.

این مقام مسوول عنوان کرد: قزوین شهر احسان بابایی‌ها و شهید حسین لشگری‌هاست، حسینی که همچون دیگر دوستان خود نظیر شهید ابوترابی‌ها اسارت را به اسارت درآورد.

وی یادآور شد: قزوین شهر ۳ هزار شهید معظم و والامقام است، شهر جانبازها، آزاده‌ها و شهری است که رزمندگان آن در صحنه‎های مختلف از دوران دفاع مقدس گرفته تا دفاع از حرم، حماسه ساز و حماسه آفرین بودند.

سردار رادان گفت: همه شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله شهیدان استان قزوین پیوند ایثارگرانه رزم آنان از انقلاب تا به امروز پیوندی بوده که نگاه و انتخابشان در واقع نگاه و انتخاب ابا عبدالله بوده است، چه در حرم، چه در حریم، چه در وطن و چه در آن سوی مرزها، چه با دشمن خارجی چه با اشرار داخلی.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: آن چیزی که شهدای ما را برای همیشه تاریخ جاودان کرده، تمسک به یک مکتب با محوریت سه موضوع امت، امامت و دارای مکتب و ایدئولوژی است که اگر سه بال مکتب، امامت و امت نبود آیا جاودانگی معنا داشت.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: رزمندگان ایران اسلامی همواره آماده اطاعت از فرمان امام بوده و ولایت پذیر بودند و به فرامین امام خود عمل می‌کردند و در کنار بال امامت دارای ایدئولوژی و مکتب هم بودند.

سردار رادان با تاکید براینکه تمسک به مکتب سرخ اباعبدالله الحسین و عاشورا، عامل جاودانگی شهداست، افزود: سربند شهدای والامقام ما مزین به نام یا زهرا، یا حسین، یازنیب بود، همه چیز‌هایی که مکتب و ایدئولوژی را می‌تواند مکتی پویا، سرخ و با ایثار و گذشت و شهادت نشان دهد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سه بال امامت و امت و مکتب سرخ حسینی انسان را به سوی فلاح و رستگاری و جاودانگی رهنمون می‌سازد و نقش امامت و ولایت در این عرصه بسیار گویا و روشن و تعیین کننده است و این فرق بین رزمندگان انقلابی و رزمندگانی است که از انقلاب اسلامی مشق و درس گرفتند با دیگر کسانی که می‌جنگند حتی کشته هم می‌شوند و شاید نماز هم بخوانند. چراکه نماز بی ولایت، بی نمازی است، تعبد نیست بلکه نوعی حقه بازی، تظاهر و فریب مردم است.

وی ادامه داد: در نبرد حماس، دلاورمردان مظلوم، اما مقتدر فلسطینی در برابر اسرائیل ظالم و ضعیف هم همین مصداق را دارد که اگر که هر دوی آنان کشته می‌شوند، اما اسرائیلی‌ها به اسفل السافلین سفر می‌کنند و دلاورمردان حماس، جاودانه و شهید می‌شوند و این تفاوت برگرفته از مکتب سرخ اباعبدالله الحسین (ع) است.

سردار رادان عنوان کرد: همه ما بر این باوریم که شروع انقلاب اسلامی به هدایت امام راحل ما برگرفته از مکتب اباعبدالله (ع) است بدین معنا که زیر بار ستم نمی‌رویم و برای آزادگی و در جبهه حق جان فدا می‌کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: رزمندگان حزب الله لبنان با اعتقاد به نهضت اباعبدالله حسین (ع) شروع، بروز و ظهور داشتند و عراقی ها، یمنی‌ها و فلسطینی‌ها و همه رزمندگان مقاومت با سه بالی که گفته شد در مسیر انقلاب و آزادگی و مسیر دلدادگی و ایثار و شهادت که برگرفته از مکتب حسین است حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: گروهی فلسطینی مظلوم، اما مقتدر در برابر اسرائیلی که تا دندان مسلح است قرار گرفتند و لایه‌های اطلاعاتی و محافظتی رژِم صهیونیستی را در هم شکسته و پیش روی کرده و حتی اسیر گرفتند و این ننگ ابدی برای اسرائیل است که تا قیامِ قیامت باقی می‌ماند و پاک هم نمی‌شود.

وی عنوان کرد: دلیل وحشی گری رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان و دبستان و اردوگاه‌ها ناشی از وحشیگری گرگ‌های درنده‌ای است که خود را بی آبرو کرده‌اند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری حتما شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود.

سردار رادان گفت: شهدای ما جاودانه هستند، زیرا هرکسی که در این مکتب قرار بگیرد و به رستگاری برسد، جاودان است. بیش از ۱۳۰۰ از واقعه جانسوز کربلای حسین (ع) می‌گذرد، اما هر سال محرم و صفر، عاشورا و تاسو‌ها زنده‌تر و به روزتر می‌شود و کسب فیض و طلب معنویت و حاجت از این خاندان بزرگ هر روز بیشتر از دیروز است.

وی تصریح کرد: خدای قادر و متعال این جاودانگی را برای مکتب حسین و خاندان عصمت و طهارت قرار داد تا انسان‌ها بتوانند تا قیامت با تاسی از این مکتب و خاندان و سیره جاودانه باشند.

این مقام مسوول با تاکید براینکه ملتی که با تاسی به نهضت حسینی جاودانه است همواره زنده و پویا و شکست ناپذیر است، ادامه داد: در طول سال‌های پس از انقلاب، دشمن ایران اسلامی در تکانه‌هایی که گاه رخ می‌دهد نوید نابودی جمهوری اسلامی را سرمی‌دهد، اما همیشه ناامید و مایوس می‌شود، زیرا مردم ما بر مکتب حسینی اتکا دارند و ادامه دهنده سیره ائمه و شهدا و سیره راه سرخ شهدا هستند.

وی در پایان گفت: قزوین و قزوینی‌ها این برجستگی را به برکت شهیدان رجایی و بابایی و دیگر شهدای شاخص استان و چندین هزار شهید استان و ۱۴۶ شهید فراجایی در خود ذخیره کردند، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای وطن و مدافع حرم و شهدای سلامت و امنیت همه زنده هستند و، اما نکته مهم این است که قدم گذاشتن در مکتبی که شهدا در آن قدم گذاشتند جایز است، اما عقب نشینی از آن، ظلم به خود است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار