لایحه حمایت 500 میلیون‌تومانی شهرداری زنجان از مسابقات جام جهان‌پهلوان تختی به دلیل ایراد شکلی وارد شده به آن و همچنین نبود اعتبار در ردیف مد نظر، در شورای شهر تصویب نشد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 12 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، جلسه شورای اسلامی شهر زنجان تحت تأثیر حواشی از جمله عدم تأیید لایحه ترک تشریفات در مورد واگذاری یک کیوسک به یکی از ایثارگران دوره دفاع مقدس در کمیته تطبیق و همچنین رد لایحه حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی از برگزاری جام جهان پهلوان تختی قرار گرفت.
ورود فردی که شورا موافقت خود را با واگذاری کیوسکی در شهر زنجان البته با ترک تشریفات به وی اعلام کرده بود، این جلسه را به حاشیه برد که رئیس شورا در تشریح این ماجرا گفت: که شورا لایحه مدنظر را در تیرماه مصوب کرده، ولی در کمیته تطبیق رد شد و با وجود اصرار شورا بر رای خود هیات تطبیق دوباره آن را رد کرد.
مجید ناصحی مقدم با تأکید بر اینکه از مجموع حدود ۱۰۰ دکه و کیوسک موجود در سطح شهر، اعضای شورا با واگذاری دو دکه با ترک تشریفات به دلیل خاص بودن شرایط این دو نفر که یکی از آن سابقه ایثارگری داشته و جانباز است و دیگری هم معلول است موافقت کرده است، افزود: کمیته تطبیق در رد این مصوبه، اصرار کرده است و این شرایط را به وجود آورده است.
ورود بدون هماهنگی فرد موردنظر منجر به بروز تشنج در جلسه شورا شد و وی بعد از توضیحات رئیس و دیگر اعضای شورا، جلسه را ترک کرد و قرار بر پیگیری موضوع از طریق فرمانداری زنجان شد.
دیگر مسئله حاشیه‌دار مطرح شده در جلسه امروز شورا، موضوع حمایت شهرداری زنجان از برگزاری جام کشتی جهان پهلوان تختی بود که موفق به گرفتن رأی از اعضا شورا نشد.
مخالفان لایحه حمایت ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری زنجان از جام کشتی جهان پهلوان تختی، نبود پول در ردیف بودجه مد نظر، ایراد شکلی وارده شده به لایحه، مشخص نبودن حساب واریزی این مبلغ و لزوم ایجاد وحدت رویه در حمایت از ورزش را از دلایل مخالفت خود اعلام کردند و در نهایت لایحه مد نظر به تصویب اعضا نرسید.
شهردار زنجان قبل از رای گیری در مورد این لایحه، کمک به برگزاری یک رویداد ورزشی را مهم دانست و تاکید کرد: حمایت از جشنواره‌های فرهنگی و رویداد‌های ورزشی مهم و از عوامل اعتباربخشی و برندسازی برای مدیریت شهری محسوب می‌شود.
شایان‌ذکر است، رد لایحه حمایت از برگزاری کشتی جام جهان پهلوان تختی موجب به‌وجودآمدن دلخوری بین اعضای شورا و شهردار شد به طوری که an> فیروزفر چندین بار از لفظ گروکشی برای تصویب لوایح استفاده کرد.
جلسه امروز چند مصوبه هم داشت که تصویب بودجه یکی از آن‌ها بود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار