کد خبر: ۱۱۴۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 11 December 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

تامین میوه مورد نیاز بازار و شهروندان در شهرها اسب با اصول و برنامه‌ریزی‌های کارشناسان انجام می‌شود. در طول سال و در مناسبت‌های مختلف تنظیم بازار و وجود کالاهای اساسی متناسب با نیاز مردم بسیار مهم بوده است که این امر مستلزم تامین و وجود مایحتاج در انبارها برای عرضه به بازار است.

با توجه به اینکه شب یلدا یعنی طولانی‌ترین شب سال که پایان فصل پاییز و شروع فصل زمستان است در پیش بوده تامین میوه برای شب یلدا مورد توجه مسئولین بوده است و طبق ادوار گذشته ذخیره سازی میوه برای نیاز مردم در این شب صورت گرفته است تا در روزهای منتهی به زمستان بازار دچار کمبود میوه و آشفتگی نشود.

میوه‌های زمستانی در بازار خودنمایی می‌کنند، خانواده‌ها برای تامین میوه و آجیل شب یلدا در بازار نباید با مشکل مواجه شوند و اقلام مورد نیاز باید سریعا در دسترس همگان قرار گیرد فراوانی کالا در بازار از ایجاد تشنج و آشفتگی در قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

دلالان سودجویان با ذخیره میوه پیش از شب یلدا اقدام به انبار و ذخیره سازی نموده تا در شب یلدا و روزهای منتهی به زمستان میوه‌ها را روانه بازار کنند و قیمت را بالا برده تا بتوانند به سود خود دست پیدا کنند.نظارت بر بازار میوه، شیرینی، آجیل و خشکبار، گوشت قرمز، مرغ و ماهی و سایر کالا‌های مورد تقاضای مصرف کنندگان انجام می‌شود.

مهدی طیبی مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: طرح تشدید نظارت بر کالا‌های مصرفی شب یلدا آغاز و به سراسر استان ابلاغ شده است.مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مورد را جهت رسیدگی و اقدام لازم قانونی از طریق سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت یا ثبت در سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار