استاندار زنجان با بیان اینکه شهید شهریاری صرفا یک شهید علمی نیست، شهید باتقوا، دورنگری و بلند نظری است، گفت: به همین سادگی جای شهید شهریاری پر شدنی نیست.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 30 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر امروز در مراسم سیزدهمین یادواره شهید راه علم و دانش «مجید شهریاری» با بیان اینکه شهید شهریاری صرفاً یک شهید علمی نیست، شهید عرصه تقوا، دورنگری و بلندنظری است، اظهار داشت: به‌سادگی جای شهید شهریاری پر شدنی نیست.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر شهدا سنگر و یا خاکریز فتح کرده باشند شهید شهریاری یک محور را فتح کرده است، تصریح کرد: این فتح یک درس بزرگی برای همگان است.

وی با بیان اینکه در کشور‌های بزرگ و توسعه‌یافته مهم‌ترین ابزار آن‌ها علم آن‌ها است، ادامه داد: نظام سلطه با استفاده از ابزار علم تولید ثروت کرده و یک اعتماد به نفس برای مردم خود ایجاد می‌کند و همین باعث می‌شود که نگاه‌ها به‌نظام سلطه باشد و این نگاه باعث ایجاد دوگانگی در آن‌ها می‌شود که ادعای قدرتمند بودند را در دنیا می‌کنند.

افشارچی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید شهریاری بیان داشت: نظام سلطه در دانشگاه‌های خود متاع دست‌دوم می‌خواهد، شهید شهریاری نه‌تن‌ها متاع دوم نظام سلطه نمی‌شود، بلکه زیر ساخت را هم می‌سازد و مسیر رفتن را هم تشخیص می‌دهد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر فردی وارد چرخه نظام سلطه شود یقیناً تبدیل به یک پیج و مهره کوچک شده و وجودش در این سیستم کوچک شمرده می‌شود، ادامه داد: شهریاری ماند و تلاش کرد، شهریاری یک حرکت و یک نگاه هست و این نگاه باعث فتح محور می‌شود و به برکت خون شهدا مسیر نظام برای رسیدن به تعالی هموار است.

وی با بیان اینکه شهید شهریاری گره‌ای را از این نظام باز کرده است که دشمن مجبور به ترور وی می‌شود، گفت: شهید شهریاری با تمام قوا حرکت کرد و محور را این چنین فتح کرده و جهانی شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار