مدیر جهاد کشاورزی بیضا از تولید یک تن زرشک و افزایش ۲ برابری محصول نسبت به پارسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 27 November 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به تولید یک تن زرشک تازه از سطح ۶ هزار مترمربع باغ زرشک در این شهرستان، اظهار کرد: این میزان تولید نسبت به پارسال افزایش ۲ برابری دارد.

او با اشاره به میزان آب مصرفی زرشک که حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است، تصریح کرد: این محصول مقاوم به خشکی و کم آبی است و در شرایط خشکسالی نیز تولید محصول دارد.

مویدی افزود: سودآوری درختچه‌های زرشک از سال پنجم کشت آن آغاز می‌شود و در زمین‌های کم بهره که امکان آبیاری برای سایر محصولات را ندارد زرشک می‌تواند یک محصول بسیار به صرفه و سودآور باشد و هزینه‌های پایینی برای کشت و باروری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: این محصول ارزآور در صنایع دارویی کاربرد دارد و علاوه بر عرضه این محصول به صورت خام، کارگاه‌هایی در این شهرستان وجود دارند که به صورت سنتی در زمینه آب زرشک، مربا و لواشک و همچنین بسته‌بندی زرشک فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: از خواص زرشک می‌توان به کاهش فشار خون، حفظ سلامت پوست و مو، چربی سوزی، حفظ سلامت کبد، کنترل دیابت، خواص ضد سرطانی، کمک به سلامت دندان‌ها، بهبود سوء هاضمه و بهبود سلامت چشم اشاره کرد.

 

برچسب ها: برداشت ، زرشک ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار