مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اعطای ۲۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به نیازمندان در قالب تفا‌هم‌نامه بین این بنیاد و بنیاد مستضعفان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 05 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اعطای تسهیلات بلاعوض در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان به متقاضیان محروم روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر اشاره و اظهار کرد: در قالب این تفاهم نامه ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای این متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، سهیمه استان از تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین، ساخت ۵۲۰ واحد برای این اقشار بوده است، افزود: برای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و دو تن میلگرد رایگان اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از احداث و بهره‌برداری از ۱۶۸ واحد مسکن خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول روستایی با همکاری حساب ۱۰۰ امام (ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: میزان کمک‌های بلاعوض برای تکمیل واحد‌های مسکونی نیمه تمام روستایی در دو سال گذشته، ۱۸۲ فقره به مبلغ ۱۸ هزار و ۱۶۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه، از مجموع ۹۲هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲هزار واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی لازم است که مقاوم‌سازی به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرار گیرد که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۴۱۰ همه واحد‌های روستایی در استان مقاوم‌سازی شوند.

خواجه‌ای تاکید کرد: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، این نهاد در احداث مسکن مقاوم روستایی، جزو رتبه‌های برتر بوده، ادامه داد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار