رییس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه رشته‌های پرمخاطب و کاربردی در دانشگاه پیام نور توسعه می‌یابد، گفت: دانشگاه پیام نور توانسته است استرس کنکور را رفع کند و پذیرای دانشجوهایی باشد که توان ورود به دانشگاه‌های بزرگ کشور را به دلیل شرایط خانوادگی و اجتماعی ندارند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 28 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور بعد از ظهر امروز در جمع مدیران ستادی، روسای مراکز و واحد‌ها و کارکنان استان زنجان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور توانسته است استرس کنکور را رفع کند و پذیرای دانشجویانی باشد که توان ورود به دانشگاه‌های بزرگ کشور را به دلیل شرایط خانوادگی و اجتماعی ندارند.

رییس دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: یکی از اهداف تأسیس این دانشگاه این بوده است که نظام آموزش عالی را بتواند در کل کشور ارائه دهد و آموزش را به جایی ببرد که دیگر دانشگاه‌ها وجود نداشتند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی دانشجو‌ها که استعداد و رتبه خوبی دارند این دانشگاه را انتخاب می‌کنند تا در کنار خانواده‌هایشان باشند، از طرف دیگر از مزیت‌های مهم این دانشگاه شهریه تحصیلی پایین‌تر به نسبت سایر دانشگاه‌ها است.

تقی‌زاده همچنین با اشاره به مأموریت ترکیبی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در کنار آموزش مجازی، آموزش حضوری نیز دارد و لذا یک نظام آموزشی ترکیبی است و با همین شکل آموزش ترکیبی ادامه دارد و علاوه بر این در برخی از رشته‌ها برنامه‌های توسعه‌ای را در پیش می‌گیرد.

رییس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به موضوعاتی که درباره کاهش رشته‌ها و مقاطع تحصیلی این دانشگاه مطرح شده بود، گفت: حذف رشته در دانشگاه پیام نور نداریم صرفاً برخی از رشته‌ها جایگزین رشته‌های پرمخاطب و کاربردی می‌شوند که برای آینده جامعه و خود دانشجو مفید باشند.

وی در ارتباط با مسائل رفاهی و مالی دانشگاه نیز گفت: برخی از مشکلاتی که در جامعه دانشگاهی وجود دارد مشترک است و بخش اعظمی از بودجه دانشگاه‌ها صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار