استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۷۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که با توجه به بارندگی‌های سنگین در این مناطق لازم است همه این روستاها از اینترنت پُرسرعت برخوردار شوند
کد خبر: ۱۱۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 26 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری صبح امروز در دیدار با معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به توپوگرافی چهارمحال و بختیاری ۸۵ درصد این استان کوهستانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از ۷۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که با توجه به بارندگی‌های سنگین در این مناطق لازم است همه این روستا‌ها از اینترنت پُرسرعت برخوردار شوند

وی بیان کرد: توسعه فیبر نوری، پوشش ارتباطی در مناطق، به روز رسانی تجهیزات و وسایل ارتباطی باید در این استان انجام شود.

حیدری اظهار کرد: پوشش اینترنت در راستای رونق بوم‌گردی و گردشگری و استقبال و با توجه به جمعیت قابل توجه عشایری در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا به دلیل نداشتن اینترنت در مناطق محروم بسیاری از دانش آموزان از آموزش محروم شدند که باید مشکل اینترنت این مناطق حل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تورم، ازدحام جمعیت در شهر و شرایط اقتصادی با توسعه روستا‌ها از نظر حمل و نقل، اینترنت، جاده باید مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا را کلید زد.

مسؤولان چهارمحال و بختیاری حرکت این استان را به سمت اقتصاد دیجیتال سرعت بخشند

میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این دیدار گفت: مطالبه‌گری مسؤولان برای ارتقای امکانات استان مهم و اولویت وزارتخانه است.

وی افزود: ۳۰درصد اقتصاد دنیا دیجیتالی و الکترونیکی است و اقتصاد کشور و این استان هم باید به این سمت حرکت کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مهم‌ترین شاخصه اصلی اقتصاد دیجیتالی نیروی انسانی است که اگر نیرو‌های توانمندی نداشته باشیم این مهم اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به توانمند کردن نیروی انسانی در جهت پیشبرد اقتصاد دیجیتالی، بیان کرد: آموزش در ۲ سطح برای دانش‌آموزان و دانشجویان باید برنامه‌ریزی شود، در این استان آموزش حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز با تجهیز مدارس برنامه‌ریزی شده است.

عابدی گفت: طی سال گذشته پنج همت منابع اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ بند الف وزارت ارتباطات در راستای ایجاد عدالت و اشتغال‌زایی در استان‌های محروم هزینه شده است.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار