معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح ملی کارزار رسانه‌ای «پیشگیری از اعتیاد والد آگاه فرزند ایمن» با موضوع «آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست» در استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 25 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، شهناز آقاخانی، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به آغاز طرح ملی کارزار رسانه‌ای «پیشگیری از اعتیاد والد آگاه فرزند ایمن» در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این کارزار از دوم تا ۱۵ آبان‌ماه با موضوع «آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست» در سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه والدین آگاه فرزندان ایمن تربیت می‌کنند و نقش آگاه و مؤثری را در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارند، بیان کرد: در این زمینه خانواده‌ها می‌توانند با تأمین نیاز‌های اساسی و تقویت روابط عاطفی در بین اعضای خانواده و ایجاد فضای امن خانواده، شناخت دوستان فرزندان و... می‌توانند فرزندان را از رفتار‌های پر خطر از جمله مصرف مواد مخدر و بزهکاری دور نگه دارند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد یکی از مسائل مهم و ضروری است که باید اولویت کاری قرار بگیرد، افزود: تمامی دستگاه‌های دخیل در این زمینه باید پای کار باشند تا از ظرفیت‌های موجود در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه سازی در راستای پیشگیری از اعتیاد به ویژه نوجوانان را استفاده کنیم.

آقاخانی با بیان اینکه خانواده سالم و پویا خانواده‌ای است که بین اعضای خانواده ارتباط سالم برقرار کند، اظهار کرد: تنها دانش در این زمینه کافی نیست بلکه باید مهارت لازم را خانواده‌ها داشته باشند و از شیوه‌های مناسب در برقراری ارتباط با فرزندان آگاهی لازم را داشته باشند و با ایجاد عزت‌نفس در نوجوانان زمینه رشد نوجوان فراهم می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه عوامل متعددی از جمله فقر مادی، عدم آگاهی، اختلافات خانوادگی، فشار دوستان و همسالان و... موجب اعتیاد جوانان و نوجوانان می‌شود، افزود: در اجرای طرح کارزار رسانه‌ای سعی شده است به والدین گوشزد کنیم که باید الگوی برای فرزندان باشند چرا که فرزندان بسیاری از الگو‌های رفتاری را از طریق تقلید و همانندسازی کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به علایق فرزندان احترام گذاشته شود و فرزندان را قربانی آرزو‌های دست‌نیافتنی خود نکنیم، گفت: احساس عزت نفس و ارزشمندی در فرزندان باید تقویت شود و شناخت لازم از دوستان فرزندان داشته باشیم، چرا که دوستان نقش زیادی را در گرایش به مواد مخدر دارند.

آقاخانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در راستای پیشگیری از اعتیاد در طرح کارزار رسانه‌ای بیان کرد: این طرح در کانال‌ها و رسانه‌های خبری اطلاع‌رسانی می‌شود، توزیع بروشور و تراکت در سطح شهر و ادارات استان، نصب بنر و بیلبورد در میادین اصلی شهر در سطح شهرستان‌های استان، برگزاری جلسات مشاوره و آگاه سازی در مدارس و محلات آسیب‌خیز، برگزاری تئاتر و... با هدف آگاه‌سازی و اطلاع رسانی به گروه‌های مخاطب و افزایش دانش و مهارت والدین پیرامون پیشگیری از اعتیاد از جمله اقداماتی است که در کارزار رسانه‌ای والد آگاه، فرزند ایمن اجرا می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از متولیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه پیشگیری از اعتیاد است، افزود: یکی از روش‌های مهم پیشگیری آگاه رهاسازی عموم است که این سازمان برنامه‌های متنوعی متنوع جهت آگاه‌سازی والدین از خطرات و مضرات مصرف مواد مخدر اجرا می‌کند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار