مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح جهش در مدارس استان، گفت: خروجی این طرح، رشد شاخص‌های کیفی در مدارس دولتی بود به گونه‌ای که امسال تعداد خوبی از قبولی‌های کنکور سراسری مربوط به دانش‌آموزان مدارس دولتی بود.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 21 October 2023

مسعود حمیدی‌نژاد در جمع اعضای کارگروه استانی کیفیت‌بخشی مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان که امروز (۲۹ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق تحول در سطح آموزش و پرورش خوزستان توجه ویژه به شاخص‌های کیفی آموزشی و تربیتی است و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان از سال تحصیلی گذشته طرح جامع جهش کیفیت و عدالت آموزشی را در سراسر مدارس استان آغاز کرد.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده خروجی این طرح، رشد شاخص‌های کیفی در مدارس دولتی بود به گونه‌ای که امسال تعداد خوبی از قبولی‌های کنکور سراسری مربوط به دانش‌آموزان مدارس دولتی بود.

وی در ادامه با اشاره به مصادیق تحقق عدالت برابر آموزشی در سطح مدارس استان خوزستان، خاطرنشان کرد: توزیع امکانات و تجهیزات به صورت برابر تنها یکی از مصادیق برقراری عدالت آموزشی است و از آن مهمتر، میزان دسترسی دانش‌آموزان به آموزش کیفی است و بر این اساس است که امروز آموزش و پرورش با تکیه بر نیروهای تخصصی و کیفی به دنبال استمرار اجرای طرح جامع جهش کیفیت و عدالت آموزشی در سطح مدارس استان است زیرا مهمترین معیار برقراری عدالت آموزشی، دسترسی آسان به آموزش کیفی و اثربخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مدارس دولتی به عنوان اساس و بنیان اقدامات و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی باید از همه حمایت‌ها و امکانات در مجموعه تعلیم و تربیت استان برخوردار شوند و البته سیاست اصلی دولت مردمی دکتر رئیسی در حوزه تعلیم و تربیت کشور حمایت همه جانبه از مدارس دولتی و تقویت این مدارس است.

وی در پایان گفت: اعتقاد همه ناظران و کارشناسان تعلیم و تربیت کشور این است که تحول از مدرسه به عنوان کانون اصلی تحولات فرهنگی و تربیتی آغاز می‌شود و بر این اساس همه برنامه‌ها و طرح‌های عملکردی باید در راستای تقویت و حمایت از این نهاد تحولی و فرهنگ‌ساز متمرکز شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار