مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات با هدف رفع فقر در بخش کشاورزی استان فارس تأکید کرد و گفت: پرداخت زکات باید به صورت ویژه مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 18 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مرتضی شریفی، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه در برداشت گندم در استان فارس نسبت به سال قبل با بیش از رشد ۱۰۰ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم، بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات با هدف رفع فقر در بخش کشاورزی استان فارس تأکید کرد.

وی بیان کرد: پرداخت زکات باید به صورت ویژه مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد چرا که زکات از جمله مهم‌ترین واجبات است و تأکید بسیاری بر آن شده است و باید کشاورزان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

شریفی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های خوب در استان شاهد رشد قابل توجهی در این بخش بوده‌ایم، افزود: امسال با توجه به اهمیت بحث گندم تمام تلاش خود را برای برداشت این محصول به کار گرفتیم و توانستیم در ۳۷ شهرستان این استان بیش از یک میلیون تن گندم برداشت کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تصریح اینکه شهرستان‌های خرامه، شیراز، فراشبند و کازرون به ترتیب رتبه اول تا چهارم را در برداشت گندم داشتند، ادامه داد: بخش عمده کرایه‌های حمل و نقل پرداخت شده اما بخش جزئی کرایه حمل باقی مانده است و در حال پیگیری هستیم که پرداخت شود. همچنین کشاورزان بیش از ۱۵ هزارمیلیارد تومان مطالبه داشتند که بحمدالله با سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس مطالبات پرداخت شد.

دبیر کارگروه رصد و پایش گندم، آرد و نان استان فارس یادآور شد: امسال دستگاه‌های متولی از جمله اعضای شورای تأمین، جهاد کشاورزی، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، تعاون روستایی، به خصوص شرکت‌های حمل و نقل استانی و پشتیبانی ارتش و سپاه فجر استان در فرایند برداشت، خرید و حمل گندم تلاش کردند، همچنین فرمانداران و بخشداران در کف میدان موضوع را رصد می‌کردند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان یادآور شد: برداشت گندم در این استان تا ۱۸ مرداد ماه امسال پایان یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار