امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌ها اشاره‌ای هم به برگزاری شورای زکات کشور در شیراز کرد و افزود: علت اینکه شورای زکات کشور در شیراز برگزار شد این بود که مردم استان فارس طی سالیان گذشته در زمینه پرداخت زکات پیشتاز بودند و این نشان میدهد که مردم فهیم استان فارس بخصوص در پرداخت زکات پیشرو هستند.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 07 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده، ولی فقیه در استان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه متخصصین علوم مختلف باید تحلیل مبتنی بر دانش و آگاهی ارائه کنند تا مردم ما نسبت به مباحثی، چون وضعیت اقتصادی کشور مطلع باشند گفت: استاد دانشگاه در حوزه اقتصاد باید گزارشی علمی از وضعیت اقتصادی در جامعه ارائه کنند تا شبکه‌های ماهواره ای، چون اینتر نشنال مبادرت به تحلیل‌هایی نکنند که وضعیت اقتصاد خراب است.
آیت الله دژکام افزود: باید به تحلیل و گزارش واقعی اساتید اقتصادی دانشگاه‌های خودمان توجه کنیم و بر اساس این تحلیل‌ها تصمیمات خاصی گرفته شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فضای مجازی هم در این زمینه باید تلاش کند تا مطالب شفاف مطرح شود تا مردم واقعیت اقتصادی کشور را بدانند گفت: ابعاد مختلف وضعیت اقتصادی کشور باید روشن شود تا بازخوردی منطقی پیدا کند و برای حلش هم اقدامات مناسب صورت گیرد.
وی تاکید کرد متخصصین باید بر اساس نیاز‌های اقتصادی با نظریه پردازی جدید مسأله را حل کنند.
امام جمعه شیراز اشاره‌ای هم به نظریات مرحوم مصباح یزدی و آیت الله حائری در خصوص وضعیت اقتصادی و توجه به علوم انسانی داشت و افزود: جایزه علمی آیت اله محی الدین حائری شیرازی ونظریه‌های که در خصوص بانکداری، وضعیت تورم و اصلاح آن توسط متخصصین ارایه و جوایزی هم به ارائه کنندگان داده می شود که نشان میدهد در زمان حیات این روحانی و امام جمعه فقید شیراز توجه به علوم انسانی در حوزه‌های اقتصادی مورد تاکید بوده است.
وی افزود: آیت الله مصباح یزدی طی ۴۰ سال مکرر اعلام کردند بایستی در زمینه علوم انسانی و علم اقتصاد کشور نظریات جدید ارایه شود.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌ها اشاره‌ای هم به برگزاری شورای زکات کشور در شیراز کرد و افزود: علت اینکه شورای زکات کشور در شیراز برگزار شد این بود که مردم استان فارس طی سالیان گذشته در زمینه پرداخت زکات پیشتاز بودند و این نشان میدهد که مردم فهیم استان فارس بخصوص در پرداخت زکات پیشرو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار