استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت بازدید میدانی از شعب بانک‌ها، گفت: بانک‌هایی که ترک فعل کنند به دادستانی معرفی می‌شوند همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید در ارسال پرونده‌ها به بانک‌ دقت لازم را داشته باشند و پرونده ناقص به بانک نفرستند.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 15 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر موضوع اصلی و اساسی در سطح استان و کشور مربوط به مسائل اقتصادی است و دشمن تلاش دارد از اقتصاد به عنوان ابزار جنگی استفاده کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی نیاز به خرد جمعی دارد لذا باید با همت و کار جهادی تلاش کرد تا این مشکلات برطرف شود و بانک‌ها نیز در این راستا باید فراتر از وظیفه خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: افزایش تولید استان در سهم ناخالص ملی، بالا رفتن درآمد سرانه در استان، کاهش نرخ بیکاری، مهار تورم، افزایش سهم تولید، افزایش سهم صادرات غیر نفتی، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد زنجیره‌های ارزش باید در استان هدف‌گذاری شود.

حیدری ادامه داد: بادام یکی از زنجیره‌های ارزش در استان است که باید به جای خام‌فروشی به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار گیرد و از جز به جز آن به صورت مطلوب استفاده کرد.

وی اظهار داشت: زنجیره ماهی، گیاهان دارویی، دام، لبنیات، عسل و گندم از جمله محصولاتی هستند که در استان به زنجیره ارزش ملحق شدند و در حال گسترش زنجیره هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بانک‌ها سهم زیادی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارند، گفت: نرخ بیکاری در استان با هشت پله صعود به جایگاه دهم رسیده و صادرات غیرنفتی نیز ۲۰۰ درصد رشد داشته است که با همت بانک‌ها می‌توان این موارد را افزایش داد و تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: نباید با خودتحریمی مشکلات را افزایش دهیم بلکه فلسفه وجودی ما حل مشکلات و خدمت به مردم است و باید همه توان خود را در این راستا به کار گیریم.

حیدری خاطرنشان کرد: نظارت بر کار بانک‌ها باید به صورت مستمر و جدی صورت گیرد تا آمار به صورت دقیق ارائه شود همچنین همه بانک‌ها موظف‌اند به وظایف خود در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ و سفر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی یکی از مسائل مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد، افزود: این تسهیلات در جهت رفع مشکل بیکاری و مشکلات اجتماعی موثر هستند و زنان سرپرست خانوار می‌توانند با کمترین مشکل شغل خانگی برای خود ایجاد کنند لذا این موارد باید حداکثر تا ۱۵ آبان‌ماه پرداخت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تسهیلات تکلیفی در حوزه جوانی جمعیت، ازدواج، بیماری‌های صعب‌العلاج، سیل و کشاورزی نیز موضوع مهمی است که باید پیگیری و روان‌سازی شود.

وی صندوق توسعه پول را فرصتی برای رونق اقتصادی استان دانست و اظهار داشت: فصل کار در استان محدود است و پرداخت تسهیلات باید با سرعت انجام شود چرا که این کار باعث ایجاد امید در بین مردم می‌شود.

حیدری با اشاره به ضرورت بازدید میدانی از شعب بانک‌ها، گفت: بانک‌هایی که ترک فعل کنند به دادستانی معرفی می‌شوند همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید در ارسال پرونده‌ها به بانک دقت لازم را داشته باشند و پرونده ناقص به بانک نفرستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار