معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند و بخش خصوصی باید با قدرت ظاهر شود، گفت: صنایع دستی در دولت سیزدهم دغدغه شده و در برنامه هفتم به آن توجه ویژه‌ای شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 03 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی در زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله یک نگاه جهانی را دارد که همه را در برگیرد و این همگرایی بین مسوولان و مردم این شهر را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در طول یک سال همواره زنجان نقش‌آفرینی خودش را در همه عرصه‌ها نشان داده است و این نقش آفرینی ثمره همگرایی بین همه مسوولان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حضور خود در اجلاس جهانی گردشگری در شهر ریاض عربستان اشاره کرد و بیان داشت: در این اجلاس به وزیر جهانگردی و دیگر میهمانان حاضر عرض کردم شاید در دنیای امروز گردشگری یک علم و دانش باشد، این در حالی است که در ایران گردشگری یک سبک زندگی و جزو زندگی است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه ویژه سوغات ملی در پیوند با صنایع دستی شکل گرفته است، ادامه داد: سوغات ما که نماد و نمودی از سبک زندگی ما است در کنار همدیگر می‌تواند هم فرهنگ، اجتماع و اقتصاد را به همدیگر متصل کند.

جلالی با اشاره به حضور ۱۸۰ هنرمند از سراسر کشور در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی گفت: این هنرمندان در واقع تبادل دانش و اطلاعات می‌کنند و این یک دستاورد است.



زنجان در مسیر زنجیر ارزش صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآورشد: خوشبختانه زنجان مسیر زنجیر ارزش را درست فهمیده و به عنوان یک مبدا گردشگری محسوب می‌شود و این سلسله رویدا‌ها به انسجام و همگرایی ملی می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به حضور ۸ شهر جهانی در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر تولیدکنندگان به خریداران هم تسهیلات تشویقی اعطا می‌شود.



صنایع دستی در دولت سیزدهم دغدغه شده است

جلالی با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند و بخش خصوصی باید با قدرت ظاهر بشود، بیان داشت: صنایع دستی در دولت سیزدهم دغدغه شده و در برنامه هفتم به آن توجه ویژه‌ای شده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم در برنامه هفتم همانطور که به زیست بوم صنایع دستی توجه شده است بتوانیم زنجیره ارزش صنایع دستی را پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه بین‌المللی برای شهر‌های جهانی کشورمان ضروری است، خاطر نشان کرد: شهر جهانی شدن یک امتیاز نیست یک مسوولیت برای همه آحاد آن شهر است.

جلالی گفت: امیدوارم بتوانیم و این ظرفیت در شهر زنجان است که یک خواهرخواندگی بین زنجان و یکی از شهر‌های جهانی در شورای جهانی صنایع دستی ایجاد کنیم.

به گزارش فارس، شانزدهمین جشنواره آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی از ۷ تا ۱۱ مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار