معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران باید در تمامی ارکان تعلیم و تربیت نمود داشته و خروجی آن، تربیت انسان در شأن و تراز انقلاب و جامعه اسلامی و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی باشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 01 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ابوالفضل رفیعی رفیعی در مراسم تکریم و معارفه رییس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای انتقال مبانی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به نسل جدید هستند، اظهار داشت: لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات اثر بخشی صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با یادآوری اهمیت تزکیه و تربیت و اولویت آن بر آموزش و تعلیم گفت: توجه صرف به علم و تخصص بدون تعهد و سایر ارزش‌های انسانی، خطای غرب بوده و منجر به رشد تک بعدی انسان می‌شود و دیدیم که این امر ممکن است بعضاً خسارت بار و حتی فاجعه بار باشد، لذا ما نباید اجازه گسترش چنین نگرشی را در محیط‌های آموزشی بدهیم.

وی با اشاره به اهمیت و کارکرد علم در پیشرفت و رفاه مردم و اقتدار هر کشوری گفت: الحمدلله مسیر درستی در این زمینه طی شده و توفیقات بسیاری نصیب کشور عزیزمان شده لیکن برای رسیدن جامعه به پیشرفت و تعالی همه جانبه توجه به تمام ابعاد انسانی ضروری است.

رفیعی با بیان اینکه تلاش دشمنان در قالب جنگ شناختی بر این است تا مبانی اندیشه‌های غربی در محیط‌های آموزشی گسترش یابد، گفت: با وجود برخی اقدامات موثر فرهنگی باید گفت این اقدامات کافی نبوده ضمن اینکه غفلت‌هایی در این زمینه وجود داشته که نتایج آنرا طی حوادث سال گذشته در برخی دانشگاه‌های حتی مطرح کشور دیدیم، لذا باید نگاه ریشه‌ای و عمیق به این مشکلات داشت و نسبت به رفع آن‌ها با برنامه‌ریزی مناسب، اقدام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران باید در تمامی ارکان تعلیم و تربیت نمود داشته و خروجی آن، تربیت انسان در شأن و تراز انقلاب و جامعه اسلامی و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی باشد.

وی نقش دفاتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها را در این زمینه محوری و بسیار با اهمیت عنوان و ابراز امیدواری کرد با توجه به تجارب و زیر ساخت‌های موجود، نسبت به موضوعات فرهنگی و تربیتی بیش از پیش اهتمام شود.

در این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام شامی و شیرمحمدی به عنوان روسای سابق دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر و حجج اسلام قره‌داغی و نقیلو به ترتیب به عنوان روسای جدید این دفاتر معرفی شدند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار