امام جمعه لار با اشاره به اینکه آمار واقعی حضور مردم افغانستان در ایران حدود ۵ تا ۶ میلیون است، دشمن بدنبال ایجاد اغتشاشات است، گفت: درست است که ممکن است انتقاداتی داشته باشیم و توقع نظارت داریم اما دشمن بدنبال آن است که در سالگرد اغتشاشات گذشته، افغانی‌سازی کند و خوشبختانه با هوشیاری این موضوع خنثی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 30 September 2023

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، مقارن به آغاز هفته وحدت و دفاع مقدس بود، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی، خون شیعه و سنی در دفاع از عزت اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی مخلوط شد و این عینی‌ترین تجلی وحدت شیعه و سنی بود و در گلزارها، شهدای شیعه و سنی کنار یکدیگر آرمیده‌اند و برکات وحدت و همدلی را بیان می‌کنند.

امام جمعه لار با برشمردن کارکردهای هفته وحدت، با اذعان به اینکه حفظ اصل دین یکی از برکات وحدت است، افزود: اصل اساسی در رفتارها و ارتباطات حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(س) حفظ دین بود.

وی با استناد به برخی از وقایع تاریخی با موضوع وحدت، خطاب به مردم و علمای شیعه و سنی تأکید کرد: اگر مردم احترامی به علما و اندیشمندان خود دارند به خاطر دین است پس مواظب باشید شما هم در مسیر حفظ دین حرکت کنید نه اینکه خدای‌ناکرده عامل اختلاف برای جامعه دینی باشید و از طرفی وحدت منجر به جلوگیری از اختلاف فرقه‌ای و مذهبی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اختلافات مذهبی و جنگ‌های طائفه‌ای جامعه اسلامی را با آشوب‌های اجتماعی، سیاسی و غیره مواجه می‌کند و این اختلافات موجب عقب‌ماندگی می‌شود، تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸، دشمن قبل از فتنه آمده بود که با ایران کنار بیاید و ایران را بپذیرد اما بعد از فتنه ۸۸ فشار خود را مضاعف کردند و تحریم‌های کمرشکن پس از این فتنه ایجاد شد و همه این اتفاقات ثمره اختلافات و نفهمی بعضی‌ها بود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه نبود وحدت موجب تضعیف و نابودی دین و جامعه دینی خواهد بود، خاطر نشان کرد: تفرقه مذهبی بنا به فرموده حضرت علی(ع) نباید وجود داشته باشد و ایشان در نهج‌البلاغه در پرهیز از جنگ‌های مذهبی تأکید می‌کنند.

امام جمعه لار با ابراز خرسندی نسبت به اینکه مردم خطه لارستان ثابت کرده‌اند که همواره نماد وحدت شیعه و سنی بوده‌اند در حدی که امروز خانواده‌هایی تشکیل شده که پدر شیعه و مادر سنی است و یا بلعکس، عنوان کرد: نام فرزندان در میان اهل تسنن، از نام اهل بیت برای فرزندان خود می‌گیرند یا در یک نمونه در شهر خور، نام کوچه‌ها به نام‌های امام حسن و امام حسین و امام علی(ع) می‌گذارند که کار بزرگی است و خاری در چشم دشمن است و میراث گذشتگان است و باید به دست آیندگان برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه ابزار و دسیسه دشمن در راه ایجاد تفرقه بسیار پیچیده شده است، یادآور شد: همین اواخر در اغتشاشات بدنبال افغانی‌سازی اغتشاشات بودند و در چند منطقه از جمله تهران با تهیه فیلم‌هایی بدنبال متنفرسازی ایرانی‌ها نسبت به افغانستانی‌ها هستند تا در مقابل آنها عملی انجام دهند تا بدین‌ترتیب از طرف آنها نیز شاهد عکس‌العمل باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه آمار واقعی حضور مردم افغانستان در ایران حدود ۵ تا ۶ میلیون است، دشمن بدنبال ایجاد اغتشاشات است، گفت: درست است که ممکن است انتقاداتی داشته باشیم و توقع نظارت داریم اما دشمن بدنبال آن است که در سالگرد اغتشاشات گذشته، افغانی‌سازی کند و خوشبختانه با هوشیاری این موضوع خنثی شده است.

امام جمعه لار با ابراز خرسندی از پرتاپ موفقیت‌آمیز ماهواره به فضا، آن را یک افتخار بزرگ دانست و اضافه کرد: ایران در زمره معدود کشورهایی در جهان است که توان انجام صفر تا صد این توانمندی را دارد و کشوری همچون ژاپن قدرت چنین فناوری را ندارد و سالیان اخیر پرتاب ناموفق پرتاب موشک ماهواره‌بر را داشته است.

وی با بیان اینکه بنا بر اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به موفقیت برنامه‌های فضایی ایران، افزود: پرتاب ماهواره ایرانی موجب تعجب رسانه‌های غربی در توانمندی‌های جمهوری اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم بار دیگر ولادت حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) نامگذاری این روز بنام اخلاق و مهرورزی، تصریح کرد: در طول هفته وحدت در سطح لارستان و شهر لار برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین روز نیروی انتظامی را تبریک گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار