مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر پیچیده شدن آیین‌نامه‌های ابلاغی با صدور ۵۶ دستورالعمل در مورد رسیدگی به مشکلات بین کارگر و کارفرما گفت: ابلاغ این دستورالعمل بیانگر این است که کارگر توانایی دفاع از خود را ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 28 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جلسه شورای اداری خاص که با حضور معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری برگزار شد، با بیان اینکه فرض و دلیل اولیه ورود قانون‌گذار به رابطه کارفرما و کارگر سازش بوده است، اظهار کرد: اصل سازش در حل و فصل مشکلات بین کارگر و کارفرما در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر پیچیده شدن آیین‌نامه‌های ابلاغی با صدور ۵۶ دستورالعمل در مورد رسیدگی به مشکلات بین کارگر و کارفرما تصریح کرد: ابلاغ این دستورالعمل بیانگر این است که کارگر توانایی دفاع از خود را ندارد و این در حالی است که ممکن است در یک موضوع دو رای متفاوت صادر شود.
وی باز شدن پای مشاوران به پرونده‌ها را از نتایج پیچیده شدن دستورالعمل‌ها دانست و ادامه داد: هر چند ورود مشاوران حقوقی، امور را تخصصی می‌کند، ولی اصل مهم در این میان فراموش شدن موضوع سازش است که در نهایت مانع اقناع ذهنی طرفین دعوا شده و منجر به ارجاع پرونده به دیوان عدالت اداری خواهد شد.
جعفری در ادامه با تشریح وضعیت پرونده‌های ارجاعی این دستگاه به دیوان عدالت اداری گفت: درصد نقض آرای این پرونده در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و پنج ماهه نخست سال جاری به ترتیب ۳۳ درصد، ۳۱ درصد، ۲۹ درصد و ۱۳ درصد ثبت شده که امیدوارم این آمار کاهش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه پاسخگو بودن این اداره کل در قبال آرای صادر از شورای حل اختلاف و همچنین هیأت تشخیص را از معضلات دانست و گفت: مکاتبه با این اداره کل در حالی انجام می‌شود که هیأت تشخیص و همچنین شورای حل اختلاف مستقل هستند و اداره کل در آن یک نماینده بیشتر ندارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار