رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به کاربردن واژه دفاع مقدس را بهترین جایگزین برای واژه جنگ تحمیلی و یا جنگ ایران و عراق خواند و گفت: در هشت سال، ایران اسلامی نه آغاز کننده جنگ و نه ادامه دهنده آن بوده است، بلکه دفاع همه‌جانبه از خاک و ناموس این سرزمین، هدف اصلی رزمندگان بوده است تا از ارزش‌های این کشور و از دین و اعتقادات آن محافظت کنند.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 27 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان امروز در مراسم بزرگداشت سالروز آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان امتداد ظهور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه برگزار شد، به رشادت‌های رزمندگان اسلام و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: توانایی این عزیزان در به کارگیری و استفاده از ادوات نظامی، بیشتر از اهداف تعریف شده در ساخت این ادوات بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه حقایق دفاع مقدس باید به نسل جوان تببین شود، افزود: خلبانانی که با رشادت‌ها و دلیری جان خود را در معرض خطر قرار می‌دادند، تا هواپیما‌های با توان نظامی بالاتر را ساقط کنند، نمونه‌هایی است که در دنیا کمتر نمونه و مشابهی برای آن وجود دارد.
وی به کاربردن واژه دفاع مقدس را بهترین جایگزین برای واژه جنگ تحمیلی و یا جنگ ایران و عراق خواند و افزود: در این هشت سال، ایران اسلامی نه آغاز کننده جنگ و نه ادامه دهنده آن بوده است، بلکه دفاع همه‌جانبه از خاک و ناموس این سرزمین، هدف اصلی رزمندگان بوده است تا از ارزش‌های این کشور و از دین و اعتقادات آن محافظت کنند. در حقیقت شهدای هشت سال دفاع مقدس، حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به مقام والای رزمندگان و بازماندگان آن ادای احترام کرد و ادامه داد: ما وظیفه داریم از این افراد به عنوان اسطوره‌های شجاعت و رشادت برای بیمه کردن ارزش‌های والا و معرفی آن‌ها به نسل‌های جوان، اهتمام ورزیم.
بختیاری به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس مبنی بر تببین ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود همه کار‌هایی که تا کنون صورت گرفته است بازهم نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید و شاید حق مطلب را ادا کنیم که در این خصوص حضور این افراد و بیان حقایق اتفاق افتاده در آن برهه تاریخی، برای آشنایی نسل جوان بسیار کمک کننده و راهگشاست.
وی تصریح کرد: اینکه بگوییم کشوری به عنوان محور مقاومت نام گرفته، به زبان سهل و آسان است، زیرا برای رسیدن به چنین درجه‌ای، باید افراد زیادی از زندگی، جوانی و از همه چیزشان بگذرند.
رئیس علوم پزشکی زنجان افزود: سعی داریم در برنامه‌های آینده بیشتر از وجود این عزیزان استفاده کرده و در حد توان بتوانیم رشادت‌های این عزیزان را به نسل جوانمان معرفی کنیم.

یادگاران دفاع مقدس مایه برکت هستند
محرمعلی شیرمحمدی، مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز ولایت امام عصر (عج) با بیان روایتی از امام حسن عسگری (ع) گفت: این امام همام تکلیف انسان و وظیفه شیعه را مشخص می‌کند.
مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب اهل بیت، علوی، مهدوی، فاطمی و محمدی بود، گفت: این همه افراد که به جنگ رفتند و به دفاع پرداختند و جانفشانی کردند تنها به نام وطن نبود بلکه به عشق یا حسین رفتند و امام خمینی (ره) هم برای احیاء نهضت محمدی قیام کرد.
وی یادگاران دفاع مقدس را مایه برکت و مایه رحمت دانسته و افزود: امروز نیز ما باید خودمان را به فرموده رهبر انقلاب در جنگ ببینیم، صدام زمانه را بشناسیم و موشک‌های دشمن را بشناسیم، فنون جنگ امروز را بشناسیم.
شیرمحمدی با تأکید بر اینکه شناخت، ولی امر زمان یکی از وظایف اصلی جامعه اسلامی است گفت: در این برهه زمان باید نعمت حضور ولایت فقیه را قدر بدانیم و از ایشان اطاعت کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار