فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه دشمن همواره در محاسبات خود درباره ایران اشتباه کرده است گفت: مردم همواره عکس تصور دشمن رفتار کردند و پاسخ دشمن را کوبنده داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 26 September 2023

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور روز سه‌شنبه در یادواره شهدای دفاع مقدس که در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد بیان کرد: دشمنان همیشه در کمین هستند که جنگ را به کشور تحمیل کنند، دشمن منتظر است که کشور دچار اغتشاش شود تا به خیال خود شاید، قدرت کشور را تضعیف کند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به راهبرد دشمن برای تغییر اراده‌ها در کشور گفت: قبل از انقلاب کشور مستعمره آمریکا بود و هزینه کارخانجات سلاح سازی آمریکا را می‌داد، انقلاب این معادلات را بهم زد و آمریکا با تحمیل جنگ می خواست دوباره برای خود جای پا باز کند.

سردار شاهوار پور با اشاره به اینکه صدام و حزب بعث نیز به کشور و خوزستان طمع داشتند و می‌خواستند ایران را اشغال کند اظهار کرد: عراق در جنگ تحمیلی با ۱۲ لشکر به ایران یورش آورد که حضور اقشار مختلف مردم معادلات دشمن را بهم ریخت

وی ادامه داد: اوایل انقلاب گروهک‌ها کشور را ناامن کرده بودند و در دانشگاه‌ها تولید ناامنی می‌کردند و بنی صدر نیز به تشدید این اختلافات دامن زده بود ، این مسایل دشمن را به طمع انداخته بود.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه جنگ تحمیلی از نظر حجم آتش و ادوات جنگی بی نظیر بود افزود: همه دنیا صدام را علیه ایران تجهیز کردند و ۱۲ لشکر را وارد ایران کردند، مردم بی دفاع را موشک باران کردند و بیش‌از ۹۰ قبضه توپ مدام به مردم خرمشهر موشک می‌زدند.

سردار شاهوار پور گفت: هیچ کشور، دستگاه و سازمان بین المللی، عراق را به عنوان شروع کننده جنگ تحمیلی محکوم نکرد ولی در همین اغتشاشات سال گذشته همه دستگاه‌ها و روسای جمهور غربی علیه ایران موضع گرفتند.

وی افزود: دشمن علاوه بر مردم، زیرساخت‌های کشور را نیز مورد تهاجم قرار دادند و کارخانجات و پل‌ها را بمباران نموده و از سلاح شیمیایی استفاده کردند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: در آن شرایط سخت ایران به خود اتکا نمود و خودمان را تقویت کردیم، ما با داشتن سرمایه‌هایی همچون رهبری ، مردم، کارگر و کشاورز پای دفاع از کشور ایستادیم و مدل جدیدی از دفاع ارایه کردیم.

وی گفت: با تکیه بر جوانانی مانند باقری ورق را عوض کردیم و عراق را مجبور به عقب نشینی کردیم.

سردار شاهوارپور گفت: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نقش مهمی در توسعه و پیشبرد استان دارد و امروز کشاورزی می تواند در حل مسأله بیکاری بسیار موثر باشد.

از ۳۱ شهریورماه به مدت یک هفته به نام دفاع مقدس و بزرگداشت مقام شهدا و ایثارگران نامگذاری شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار