فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک گفت: امروز موازنه دنیا تغییر یافته و آمریکا دیگر حرف اول را در دنیا نمی‌زند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 22 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ مهدی علی زمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر آبیک که در مسجد ولیعصر (عج) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز کشور به آرامش و ثبات کامل نرسیده بود و نیرو‌های نظامی از قوام و انسجام لازم برخوردار نبودند که صدام از طریق گرایی که آمریکا به وی داد از اوایل سال ۱۳۵۹ دست انداز‌هایی را به ایران داشت. دولت وقت که تفکرات لیبرالی داشت و نفاق و نفوذ در آن جریان پیدا کرده بود، این موضوعات را جدی نگرفت.

وی افزود: در ۱۳ شهریور سال ۱۳۵۹ درگیری مستقیم توپخانه ایران و عراق رخ داد که نشانه حمله دشمن به ایران بود و صدام با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، در ۳۱ شهریور این سال حمله به ایران را از طریق هوایی و شلیک به ۱۰ فرودگاه آغاز کرد و غرب و جنوب کشور را مورد تهاجم قرار داد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان ادامه داد: دشمن بعثی به خیال خود پیش بینی کرده بود که ایران را ۶ روزه تصرف می‌کند، اما به دلایل مختلف، برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های دشمن با شکست مواجه شد که از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس می‌توان به دین در قالب رهبری، ولایت و جهاد، حضور مردم و نقش بی‌بدیل آن‌ها با ایثار، از جان گذشتگی، شهادت و رشادت و نیز تحقق وعده‌ها و سنت‌های الهی اشاره کرد که این عوامل در تثبیت انقلاب هم تاثیر بسزایی داشته و دارند.

علی زمانی اضافه کرد: قطار انقلاب اسلامی با سرعت و قدرت در حال حرکت است و دشمنان همیشه در تلاشند این قطار متوقف شود، اما هرگز موفق نمی‌شوند و باید گفت که قدردان نعمت بزرگ انقلاب، ولایت فقیه و خانواده‌های معزز شهدا هستیم و محور‌های قدرت و اقتدار نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

وی همه اقتدار و عزت ملت ایران و نظام اسلامی را مرهون جانفشانی‌ها و خون پاک شهدا، رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و مقاومت و تحمل سختی‌ها از سوی مردم دانست و گفت: امروز هم نیازمند روحیه و منش دوران دفاع مقدس هستیم.

این مسوول نظامی اذعان کرد: در گام دوم انقلاب با همه دشمنی‌هایی که علیه نظام وجود دارد تا تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) با قدرت و قوت حرکت خواهیم کرد و، چون در مسیر حق هستیم حتماً جریان باطل دشمنی خود را علیه ما ادامه می‌دهد. بعضا این سوال در اذهان نوجوانان و جوانان متبادر می‌شود که چرا با همه دنیا مشکل داریم در پاسخ باید گفت، اینطور نیست و ما با دنیا مشکل نداریم چرا که ما حق هستیم و آن‌ها باطل هستند و جریان باطل همواره در مقابل جبهه حق قرار دارد و دفاع ما یعنی جبهه حق هم، همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک افزود: امروز انقلاب ما مانند آغازین روز‌های دفاع مقدس نیست چرا که آن زمان دولت، لیبرال بود و بعضاً نفوذ و نفاق در داخل آن وجود داشت، اما امروز دولت ما، انقلابی است و رئیس جمهور در سازمان ملل با افتخار قرآن کریم را که نماد حق است، به دست می‌گیرد و به آن افتخار می‌کند و ما هم به این موضوع افتخار می‌کنیم.

علی زمانی با بیان اینکه امروز در موضع ضعف قرار نداریم بلکه در موضع قدرت هستیم و قدرتمندتر و عزتمندانه‌تر از هر روز دیگر قرار داریم، ادامه داد: طبق اذعان کارشناسان نظامی و تئوریسین‌های غربی و آمریکایی، جمهوری اسلامی سبب شده این بلا و مصیبت بر سر آن‌ها بیاید که دنیا از نظام تک بعدی به نظام چند قطبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز موازنه دنیا تغییر یافته و آمریکا حرف اول را در دنیا نمی‌زند بلکه حرف او در تمام دنیا بر زمین می‌افتد. ما نیز باید متحد باشیم تا انقلاب بماند چرا که باید اسلام و شیعه بماند و ایران اسلامی همچنان با رهبری رهبر فرزانه انقلاب، حضور همیشه در صحنه مردم و تحقق نصرت‌های الهی انقلاب اسلامی به پیش برود.

این مسوول نظامی همچنین در دیدار با حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک به همراه فرماندار، فرماندهان و مسوولان شهرستان به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار