فرمانده پلیس راه کندوان از رانندگان این جاده کوهستانی خواست با توجه به هشدار های هواشناسی مبنی بر تغییرات ناپایدار جوی و احتمال ریزش و سقوط سنگ از ارتفاعات از توقف در حاشیه راه ها و رودخانه های این جاده پرتردد کشور پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 18 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو در محور کندوان تردد دارند، جاده کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد.

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی، ریزش سنگ و اختلال در ترددهای جاده ای از امروز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه بیست و هشتم شهریور ماه خبر داد.

سرگرد محمد احمدی افزود: ترافیک محور کندوان در زمان حاضر پرحجم و روان است و کاربران جاده ای باید از توقف در حاشیه راه ها و رودخانه ها پرهیز کنند.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفر امن و ایمن را برای خود و دیگر کاربران جاده ای رقم بزنند.

جاری شدن روان آب و سیلاب های محلی و نقطه ای در ارتفاعات استان، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را از پیامدهای منفی این سامانه ناپایدار جوی اعلام شد.

مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار