امام جمعه شهرکرد گفت: به برکت انقلاب اسلامی، بیداری جهانی حاصل شده است و در حال گسترش است، دیپلماسی خوب و سازنده جمهوری اسلامی راه نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی جهانیان را گشوده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 08 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: هر آنچه از جانب خداوند به انسان می‌رسد حکمتی دارد و هر مصیبت، سختی، نازیبایی از گناهان انسان می‌کاهد و یا امتحانی است تا انسان را متنبه و بیدار کند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: پس از سختی‌ها، خداوند بر درجات افراد می‌افزاید همانگونه که بر درجات اباعبدالله افزود و به برکت آن امروزه اجتماع اربعینی شکل گرفته است و عالم به سمت نور حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: مصائب و مشکلاتی که به انسان می‌رسد بدون حساب و کتاب نیست و اگر انسان با این باور مصائب را درک و تقوا پیشه کند معرفت وجودی افزایش می‌یابد و عنایت شامل حال افراد می‌شود.

اربعین در حال ایجاد تحول در جهان بشری است

نکونام با اشاره به پشت سر گذاشتن اربعین حسینی، بیان کرد: این صحنه عظیم و تحول‌آفرین در حال ایجاد تحول در جهان بشری است و حضور ۲۲ میلیون نفر در یک فرصت زمانی در یک شهر و اداره مطلوب آن جز عنایت امام حسین (ع) چیزی نیست.

امام جمعه شهرکرد افزود: اربعین بشریت را به سمت تحول جهانی می‌برد و وجود چنین مکتب پرظرفیتِ انسان‌سازِ تحول‌آفرین و تمدن‌ساز برای بشریت از نعمت‌های الهی است.

وی با اشاره به حادثه ۱۷ شهریور و شهادت سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز، تصریح کرد: این حادثه یکی از انواع سختی‌ها و فتنه‌ها علیه انقلاب بود همچنین ۱۷ هزار شهید ترور در این سال‌ها تقدیم شد.

نکونام با اشاره به سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا، ادامه داد: این حادثه که ۲۲ سال قبل اتفاق افتاد باعث ایجاد بلوا و بهانه‌ای شد که این مستشاران، افغانستان را اشغال کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: نتیجه این اشغال‌گری‌ها چیزی جز این نبود که پس از ۲۰ سال با شرمساری و پرداخت میلیارد‌ها دلار هزینه، بدون نتیجه از منطقه خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: خون شهدای ۱۷ شهریور و شهید مدنی‌ها امروز نتیجه داده است و غرب فهمیده است که امروز، روز اشغال‌گری، حرکت‌های استثماری و استعماری نیست.

نکونام اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، بیداری حاصل شده است و در حال گسترش است و دیپلماسی خوب و سازنده جمهوری اسلامی راه نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی جهانیان را گشوده است.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: هر چه جلوتر می‌رویم نفوذ دولت‌های مستکبر کاهش می‌یابد و قدرت تصمیم‌سازی‌شان رو به افول می‌رود که این از برکت خون شهداست و بدون هزینه به دست نیامده است.

سختی‌ها موتور محرکی برای رسیدن به قله است

وی افزود: سختی‌های مسیر بازدارنده نبوده است بلکه موتور محرکی بوده است تا با سرعت بیشتری به سمت قله حرکت کنیم.

نکونام اذعان داشت: ملت ما در شدیدترین تحریم‌ها خم به ابرو نیاوردند همچنین در مسائل و مشکلات داخلی به خصوص مشکلات معیشتی ایستادگی کردند و مسوولان هم با تمام وجود تلاش می‌کنند تا این مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی به قدری گسترده است که می‌توان کتاب‌های قطوری در مورد آن نوشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار