مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: بر اساس استانداردهای تعیین شده، برای هر ده هزار نفر در استان باید یک باب کتابخانه ساخته شود که این آمار در قزوین و با توجه به جمعیت موجود تنها ۶ کتابخانه می‌باشد و با کمبود کتابخانه در مناطق مختلف استان رو‌به رو هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 20 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه محمدبیگی ظهر امروز در دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین حضور یافت و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این رسانه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: در سفر هیات دولت به قزوین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل ۴ پروژه کتابخانه‌های بوئین زهرا، سگز آباد، نرجه و بیدستان مصوب شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: کتابخانه نرجه به بهره برداری رسیده و ساختمان کتابخانه بیدستان نیر تا چند روز آینده تکمیل و جهت تجهیز در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

این مسوول ادامه داد: تکمیل کتابخانه‌های شریف آباد و قشلاق نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با تامین منابع مالی بتوانیم این دو مجموعه را به بهره برداری برسانیم.

محمدبیگی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۹ کتابخانه عمومی نهادی و ۲۱ کتابخانه عمومی مشارکتی و ۵ سالن مطالعاتی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷ کتابخانه روستایی و ۲ کتابخانه سیار و یک خودروی کتابخانه سیار در حال ارائه خدمت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اذعان کرد: بر اساس استاندارد‌های تعیین شده، برای هر ده هزار نفر در استان باید یک باب کتابخانه ساخته شود که این آمار در قزوین و با توجه به جمعیت موجود، تنها ۶ کتابخانه می‌باشد و با کمبود کتابخانه در مناطق مختلف استان رو‌به رو هستیم.

وی عنوان کرد: در استان با کمبود سرانه فضای مطالعه رو‌به رو هستیم که با ساخت و احداث کتابخانه مرکزی در شهر و مناطق دیگر استان می‌توان گام‌های موثری را جهت کاهش این دغدغه برداشت.

این مسوول در پایان گفت: بر اساس قانون، نیم درصد از درآمد سالیانه شهرداری‌ها باید به کتابخانه‌ها تخصیص داده شود که این رقم در سال گذشته ۲۰ درصد از آن نیم درصد مصوب بوده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار