در استان کهگیلویه وبویراحمد بسیاری از اراضی و املاک فاقد سند رسمی و ثبتی هستند و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف و اطاله رسیدگی و افزایش هزینه‌های دادرسی مانند هزینه کارشناسی گردیده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 20 August 2023

بسیاری از دعاوی مطروحه در مراجع قضایی اعم از حقوقی و کیفری، دعاوی مربوط به املاک و اراضی است.
با عنایت به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه در سند تحول کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم میباشد اجرای سریع و دقیق طرح کاداستر و صدور سند اراضی زراعی گامی بزرگ در نیل به این هدف میباشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان، در همین راستا سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و حامد رهبر معاون پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان، با حضور سرزده از واحد‌های مختلف اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح کاداستر قرار گرفتند.

ملک حسینی مدعی العموم مرکز استان در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگار میزان، همکاری مردم و ادارات و سازمان‌های مجری طرح کاداستر را ضروری بیان کرد و اظهار داشت: با تلاش مجموعه اداره ثبت و سایر ادارات ذیربط مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، در روند ثبت اراضی کشاورزی با سرعت قابل قبولی موفق شده ایم، جایگاه استان را شش پله ارتقاء دهیم و در صورت همکاری مردم عزیز شاهد افزایش روند صدور سند و ارتقاء جایگاه استان خواهیم شد.

ملک حسینی در ادامه با اشاره به مزایای طرح کاداستر افزود: از آنجا که در اجرای طرح موصوف، بسیاری از تشریفات دست و پاگیر روش‌های قبلی حذف شده است، مالکان اراضی جهت اثبات مالکیت و کاهش پرونده‌های کیفری و حقوقی مربوط به املاک، هر چه سریعتر با مراجعه به واحد‌های ثبتی، نسبت به ثبت اراضی زراعی خود و دریافت سند تک برگ، اقدام نمایند.
در پایان این دیدار نیز جلسه‌ای به منظور بررسی موانع مشکلات طرح برگزار گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار