کد خبر: ۱۱۲۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ 18 August 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

ورزش همیشه طرفداران خاص خود را دارد رشته‌های ورزشی بین جوانان نوجوانان بزرگسالان حتی سالمندان دنبال کنندگانی دارند عده‌ای فقط ورزش را دنبال می‌کنند عده‌ای دیگر در رشته‌های ورزشی فعالیت دارد ورزش کردن و ورزش دوست داشتن در حفظ سلامتی و ایمنی بدن همچنین تناسب اندام حائز اهمیت است سلامت روح و روان را تضمین می‌کند در خوزستان هر رشته ورزشی مشتاقان خاص خود را دارد اما از استان ما به عنوان مهد فوتبال ایران یاد می‌شود .

فوتبال در بین خوزستانی‌ها ورزش محبوب محسوب‌ می‌شود. از دیرباز ورزش فوتبال در پایه های مختلف سنی از نونهالان و نوجوانان گرفته تا پیشکسوتان در رده‌های باشگاهی خوزستان فعالیت آن دنبال می‌شد باشگاه‌های فوتبال متعددی در استان از گذشته‌های دور فعال بودن و در زمینه رشد و پرورش استعدادهای ورزشی خوب عمل کردند و توانستند فوتبالیست‌های توانمندی را به تیم ملی کشور و تیم‌های باشگاهی برتر معرفی کنند.

همچنین بعضی از بازیکنان خوزستانی فرصت حضور در تیم‌های فوتبال خارجی را کسب کردند و توانستند استعدادهای خود را به جوامع ورزشی و فوتبالی نشان دهند و در سطح ملی نیز در تیم ملی خوش درخشیدند این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

از آنجا که در استان خوزستان علاقه و گرایش بیشتر کودکان و نونهالان به فوتبال است میطلبد برنامه‌ریزی بلند مدتی برای شناسایی جذب و پرورش استعدادهای ورزشی صورت گیرد. استفاده از امکانات مختلف ورزشی در زمینه تشویق و ترغیب جوانان به این حرفه می‌تواند موثر واقع شود وجود باشگاه‌های فوتبال در پایه‌های سنی نونهالان نوجوانان و پرورش فوتبالیست‌ها جوان و با مهارت بالا تیم‌های لیگ برتری استان را تغذیه می‌کند.

تیم های استان می‌توانند از این بازیکنان در تیم‌های دست اول باشگاه‌های فوتبال کشور و لیگ برتر فوتبال کشور استفاده شود بومی‌گرایی در فوتبال از موضوعاتی است که علاقه و استعدادها را به سمت این رشته ورزشی هدایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار