استاندار خراسان شمالی گفت: ضرورت پرورش نیروی کار ماهر و متخصص در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص نقش آفرینی پررنگ اعمال کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 17 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از مهر، محمدرضا حسین‌نژاد صبح پنجشنبه در همایش تجلیل از برترین‌های مهارتی ملی و استانی خراسان شمالی که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت پرورش نیروی کار ماهر و متخصص در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص نقش آفرینی پررنگ اعمال کنند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه مهارت به عنوان یک واژه عام شامل موضوعات مختلفی می‌شود، افزود: واژه مهارت نیازمند همراهی با آموزش است لذا سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از متولیان در این بخش در کنار سایر دستگاه‌های دیگری همچون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا دانشگاه‌ها نقش اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه تولید به صورت پلکانی است، اظهار داشت: باید تخصص‌های میانی و پایین هم برای تحقق رونق تولید وجود داشته باشد.

حسین‌نژاد در ادامه گفت: در سفر رئیس‌جمهور نیز به دنبال ایجاد و احداث تعدادی هنرستان ذیل کارخانه‌ها و صنایع بزرگ بودیم، زیرا برای اداره یک صنعت به تمام تخصص‌ها و مهارت آموزی‌های مختلف نیاز داریم.

وی به اهمیت بالای موضوع تولید و مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: در سخنان مقام معظم رهبری هم تاکید شده که خروجی دانشگاه‌ها به گونه‌ای نباشد جامعه تنها از یک رشته خاص اشباع شود و یا اینکه همه دانش آموزان به سمت و سوی رشته‌های نظری سوق پیدا نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: دانش آموزان را به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهیم تا شاهد تخصص‌های مختلف در سطح جامعه باشیم.

در پایان این همایش با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی، از برترین‌های فنی و حرفه‌ای و مدال‌آوران کشوری مهارت‌های مختلف قدردانی شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار