مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با نظارت بر بنگاه‌های مشاورین املاک نسبت به جمع‌آوری مشاورین املاک غیرمجاز و جمع آوری مبایعه نامه‌های دستی ظرف یک ماه اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 09 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد دوستی اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یعنی مالیات بر خانه‌های خالی تشکیل و با بازدیدهای روزانه بر عملکرد بنگاه‌های مشاورین املاک نظارت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، معاملات صوری و وضعیت افسار گسیخته نرخ اجاره مسکن، مغازه ها و املاک در استان است که عدم تطابق بین عرضه و تقاضا و دلالی باعث بالا رفتن قیمت زمین و اجاره بهاء شده که باید با همکاری دستگاههای مرتبط موضوع بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن اقدام قاطع و برخوردهای قانونی انجام داد.

دوستی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به عنوان دبیر کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، اماکن، امور مالیاتی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف در کل استان با اولویت شهر ایلام با نظارت بر بنگاه‌های مشاورین املاک نسبت به جمع‌آوری مشاورین املاک غیرمجاز و جمع آوری مبایعه نامه‌های دستی ظرف یک ماه اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای این بازدیدها و با همکاری مشاورین املاک در صدد هستیم قیمت مسکن و اجاره بها در استان تنظیم و کنترل و متعادل شود، تصریح کرد: براساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، تحت هیچ شرایطی نباید مبایعه نامه به صورت دستی نوشته شود بلکه باید حتماً سیستمی باشد و کد رهگیری نیز اخذ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از این طرح را تدوین نقشه راه ساماندهی مشاورین املاک و جلوگیری از زیان مالکان و مستاجران عنوان و تصریح کرد: چرا که مالکانی که اجاره‌نامه‌های فاقد کد رهگیری تنظیم می‌کنند ملک آن‌ها به عنوان خانه خالی شناسایی می‌شود و مستأجر نیز از امکان استفاده از امکانات خدمت رسانی عمومی محروم می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار