عاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توزیع متوازن نیروهای انسانی در استان گفت: علاوه بر کمبود نیروی انسانی اداری و آموزشی، کمبود شدید نیروی انسانی خدماتی سرایدار و خدمتگزار نیز دیده می‌شود و آموزش و پرورش استان خوزستان با کمبود نزدیک به ۳۴۰۰ نفری نیروی خدماتی روبه‌رو است.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 29 July 2023

سید بهروز موسوی بهبید در خصوص برنامه‌های معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، اظهار کرد: معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع از ادغام دو معاونت شکل گرفته و علاوه بر پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، جذب و استخدام و آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، خدمات‌رسانی و پیگیری رفاهیات، امور مالی، بودجه، طرح و برنامه، دبیرخانه، امور اداری، تحقیقات و پژوهش و همچنین پخش کتاب را در دایره خدمتی خود جای داده است.

وی ادامه داد: شاید نتوان یک برنامه را به عنوان مهمترین برنامه معاونت مطرح کرد و در هر حوزه از این مجموعه گسترده باید به دنبال تدوین و اجرایی کردن برنامه‌هایی بود که حاصل آن افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به جامعه هدف و افزایش سطح رضایتمندی در جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء باشد. به طور کلی مدیریت منابع، افزایش بهره‌وری و بازتعریف فرآیندهای اجرایی، فصل مشترک همه ادارات در مجموعه معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برنامه جذب نیروی انسانی، گفت: سهمیه استخدامی آموزش و پرورش استان خوزستان در این مرحله یعنی در آزمون استخدام آموزگاری، یک هزار و ۶۷۳ نفر است که به این منظور از ۳ هزار و ۸۰۱ داوطلب دعوت شده است که در مرحله ارزیابی تکمیلی حضور پیدا کنند.

موسوی ادامه داد: متاسفانه همه ساله تعدادی از سهمیه استان خوزستان به دلیل عدم احراز حد نصاب نمره، به ویژه در مرحله آزمون کتبی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، از دست می‌رود. امسال هم این مساله تکرار شد و به عنوان نمونه تحلیل نتایج آزمون آموزگاری بیانگر آن است که ۱۶ سهمیه از بخش سهمیه معلولان به دلیل عدم احراز حدنصاب نمره علمی از دست رفته است.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان در ۱۰ سال گذشته، نتیجه ورود و خروج نیروی انسانی در این سال‌ها روند منفی داشته است. این مشکل در کنار چالش کمبود نیروی انسانی که البته چالشی ملی است و همچنین متوازن نبودن توزیع مناسب در استخدامی‌ها، سازماندهی نیروی انسانی را به عنوان اولویت کاری آموزش و پرورش در کشور قرار داده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان نیز با توجه به معیارهای تخصصی و نیاز مناطق و نواحی، توزیع متوازن نیروهای انسانی را به عنوان یک هدف دنبال خواهد کرد تا در کنار توانمندسازی نیروی انسانی موجود، نگه‌داشت و استمرار خدمت نیروهای با تجربه و کارآمد، بتوان به سوی ارتقای کیفی نیروی انسانی حرکت کرد.

وی در خصوص شرایط نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش خوزستان گفت: علاوه بر کمبود نیروی انسانی اداری و آموزشی، کمبود شدید نیروی انسانی خدماتی سرایدار و خدمتگزار نیز دیده می‌شود و آموزش و پرورش استان خوزستان با کمبود نزدیک به ۳۴۰۰ نفری نیروی خدماتی روبه‌رو است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار