همایش قرض نیکو به صورت ویدئوکنفرانس کشوری در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 12 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همایش قرض نیکو به صورت ویدئوکنفرانس کشوری همزمان در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت:کمیته امداد نهادی است برگرفته از فرمان حضرت امام (ره) برای رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان تأسیس شده است.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از مضامین الهی بوده و توجه به نیازمندان یکی از ویژگی‌ها در مفاهیم دینی و سیره‌ی ائمه اطهارو در این نظام است.
مبشری با اشاره به اینکه تکیه گاه ما در کمیته امداد روی موضوعات دینی و الهی است، گفت: کمک به نیازمندان یک موضوع مهم و مقدس است که در دین مبین اسلام بر آن تأکید بسیار شده است.
وی تأکید کرد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک میلیون خدمت در سرفصل‌های مختلف مسکن، جهیزیه، درمان، اشتغال، تحصیل و سایر موارد به مددجویان ارائه شده است.
مبشری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای مددجویان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است، گفت: صندوق امداد ولایت این افتخار را دارد که به صورت کاملا قرض‌الحسنه کار می‌کند و تسهیلات در اختیار مددجویان قرار می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای تأسیس صندوق امداد ولایت در استان در سال ۹۶ تاکنون ۴۰ هزار و ۷۹۲ مورد وام قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت کرده است.
مبشری ضمن تقدیر از مدیران بانک‌های مهر و رسالت درخصوص همکاری با این نهاد در پرداخت تسهیلات، افزود: سال گذشته در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ۱۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده که ۷۲ میلیارد تومان آن از محل صندوق امداد ولایت و مابقی از محل هم افزایی با بانک مهر و رسالت پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس صندوق امداد ولایت در استان ۱۴۳ هزار حساب در این  صندوق داریم که ۱۱۷ هزار مورد آن، حساب قرض‌الحسنه است.
مبشری درخصوص طرح قرض نیکو در صندوق امداد ولایت گفت: براساس این طرح، خیران نیکوکار به هر اندازه‌ای که توان دارند در این صندوق سرمایه گذاری بدون چشم داشت کرده و براساس نیتی که دارند و مبلغی که داده اند به خانواده‌های نیازمندان پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم و خیران نیکوکار دعوت می‌کنیم تا با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت و مشارکت در طرح‌های این صندوق از جمله قرض نیکو، یاریگر نیازمندان باشند.
شایسته ذکراست، در پایان این همایش، از تعدادی از سپرده گذاران این صندوق تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار