به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ شامگاه جمعه ۲۱ بهمن ماه مراسم نورافشانی جشن پیروزی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 12 February 2023
به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این آیین که با مشارکت کانون پرورش فکری استان برگزار شد، گفت: قبل از انقلاب نیروهای ساواک به دنبال کتاب های ممنوعه در خانه های مبارزین انقلابی می گشتند. زیرا می دانستند کتاب موجب تفکر در انسان ها می شود و این مهم موجب ساقط شدن حکومت شاهنشاهی می شود.
 
سمیه حیدری افزود: کتاب، حافظه بشریت و گنجینه ای با ارزش است که می توان دانش و تمدن چند هزار ساله بشر را در آن جست وجو کرد.
 
وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت همواره انقلاب های بسیاری رخ داده است، اظهار داشت: زمانی که حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر اسلام برگزیده شدند، انقلابی را بر اساس مبارزه با جاهلیت و بردگی آن زمان، ظلم به زنان و همچنین بت پرستی و مبارزه با تفکرهای غلط در ان جامعه بود شکل داد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام  با بیان اینکه خواندن کتاب موجب استقلال طلبی می شود، ادامه داد: در طول تمام تاریخ انقلاب های صورت گرفته و کتاب نقش مهمی در شکل‌گیری تفکرات انقلابی و همچنین در توفیق انقلاب اسلامی کشورمان تاثیرات چشمگیری داشته‌ است.

وی ادامه داد: امشب و به مناسبت چهل و جهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران جشن پیروزی انقلاب در کتابخانه  های عمومی ایلام  برگزار و با استقبال خانواده کتابخانه و کانون پرورشی مواجه شد.

حیدری بیان داشت: همچنین به این مناسبت،  برنامه نورافشانی، طنین گلبانگ الله اکبر در کتابخانه های عمومی شهر ایلام برگزار و از کتاب بی وطن تر از باد، اثر نویسنده نوجوان محمد حیدری فرد رونمایی شد.

وی گفت: امروز به دنبال این هستیم با برگزاری جشن پیروزی انقلاب، دستاوردهای نظام در ذهن کودکان ماندگار شود تا ارتباط نوجوانان با کتابخانه ها بیشتر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در ادامه از رونمایی دومین پوستر “طلوع سرخ” ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهدای انقلاب در استان خبر داد و گفت: آیین اختتامیه این جشنواره نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار و از برگزیدگان تقدیر می شود.

در ادامه این آیین، مسابقات کتابخوانی و سرگرمی برای کودکان حاضر اجرا در جشن اجرا و آیین نور افشانی و طنین گلبانگ الله اکبر در کتابخانه مرکزی آستان با مشارکت آحاد مردم برگزار شد./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار