شهروندان نشانی خود را در سامانه ثبت احوال به روز رسانی کنند.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 01 January 2023

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه ملاک مراجعه افراد به دستگاه‌ها برای دریافت خدمات، نشانی ثبت شده آن‌ها در ثبت احوال است شهروندان باید مکان سکونت خود را به روزرسانی کنند.

حسین غُفرانی کجانی افزود: برای این کار باید به سامانه "NCR.IR" مراجعه و در کمتر از پنج دقیقه بصورت رایگان، عملیات مورد نیاز انجام شود.

وی گفت: شاید امکان جابه‌جایی و تغییر نشانی در برخی موارد با خوداظهاری ممکن باشد، ولی برای مراجعه به ادارات و دریافت خدمات مُقتضی، ملاک سامانه ثبت احوال است که در صورت نادرست بودن آدرس، مشکلاتی برای افراد ایجاد می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه "سهیم" یا سامانه "هویت یکتای ملی ایرانیان" گفت: در این درگاه الکترونیک ۹ خدمت به صورت غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود که در آینده نیز افزایش خواهد یافت.

غُفرانی، این خدمات را شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند، تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و آگاهی از قوانین و مقررات اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه این خدمات با هدف افزایش سرعت و امنیت، گسترش خدمات غیرحضوری و به روزرسانی بعضی از داده‌های هویتی ایجاد شده است، گفت: این سامانه با نشانی اینترنتی sahim.sabteahval.ir برای عموم قابل دسترس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار