با رقابت بیش از هزار و ۲۰۰ متقاضی ؛
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آزمون صبح امروز برای متقاضیان در ۷ رشته اصلی از جمله رشته‌های طراحی، نظارت و اجرا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 29 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، راستا افزود:

۱۲۶۳ متقاضی در این استان در این آزمون شرکت کردند.

وی اضافه کرد: کسانی که بیشتر از ۵۰ درصد حدنصاب را کسب کنند می‌توانند عضو سازمان نظام مهندسی شده و کارت صلاحیت به این افراد داده می‌شود.

راستا گفت: این افراد در رشته‌های مختلف از جمله طراحی، معماری و در ارگان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با کسب پروانه و مجوز شروع به کار کنند.

وی در خصوص اینکه چه انتظاری از سازمان نظام مهندسی وجود دارد، گفت: انتظار ما این است که ناظران سازمان نظام مهندسی همواره بر سر پروژه‌ها حضور داشته باشند و کیفیت کار را کنترل کنند ، چرا که اکثر مشکلات ساختمان از کیفیت ضعیف مصالح ساختمانی است.

راستا اضافه کرد: اگر مصالح خوبی در ساختمان بکار رود و نظارت خوبی هم صورت بگیرد، در مواقع زلزله ، ساختمان از مقاومت خوبی برخوردار است و خسارات مالی و جانی کمتر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از وظایفی که نظام مهندسی باید انجام دهد این است که باید گزارش تخلفات را به شهرداری بدهد و شهرداری بتواند پروژه‌های ایراد دار و غیراستاندارد را متوقف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار