با وجود بارش برف و برودت هوا؛
مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۴۵ هزار متر مکعب کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 29 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت گاز این استان گفت: به منظور کاهش مصرف و صرفه جویی  برنامه‌ها و طرح‌های کاهش مصرف در دست اجرا است.

ریحان بهادران از اجرای طرح مدیرت کنترلی و پایش سازمان‌ها، نهاد‌ها ، ادارات و همچنین اجرای طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مصارف خانگی خبر داد و افزود: در این طرح‌ها ادارات برای خاموش کردن وسایل گاز سوز و موتورخانه‌ها بعد از اتمام وقت اداری پایش، مشترکان خانگی که مصرف بهینه دارند از بخشودگی بهای مصرف بهره مند و پر مصرف ها جریمه می‌شوند.

بهادران از کاهش مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: میزان مصرف گاز در روز ۶ دی ماه در کهگیلویه و بویراحمد ۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۱۲ متر مکعب بوده که با همکاری مردم و اجرای طرح‌های مدیریت کنترلی این رقم در روز ۷ دی ماه با ۳۴۵ هزار متر مکعب کاهش، به ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۹۱ متر مکعب کاهش یافت.

وی رعایت الگوی مصرف گاز در فصل سرد را ضروری دانست و ادامه داد: مهمترین اولویت شرکت گاز استان تامین گاز مصارف خانگی در استان است تا مردم به ویژه ساکنان مناطق سردسیری با مشکل مواجه نشوند.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف گاز اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و لوداب که در پله‌های اول و دوم مناطق سردسیری هستند، اگر الگوی مصرف یعنی ۳۵۰ متر مکعب را رعایت کنند هزینه مصرف آن‌ها رایگان است.

بهادران افزود: پر مصرف‌های استان از ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد، هزینه مصرف آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی از مردم خواست با پوشیدن لباس گرم و مسدود کردن دریچه‌های کولر، مقاوم سازی لوله‌های بخاری و استفاده از پرده‌های مناسب در منزل، باعث کاهش مصرف گاز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار